WRC – 2018. AASTA MONTE-CARLO RALLI EELVAADE

Maailma vanim ja kuulsam Monte-Carlo ralli käivitab 2018. aasta FIA Autoralli maailmameistrivõistlused ja toimub sel aastal üks nädal hiljem kui tavaliselt (25.–28. jaanuaril).

Kuigi tegu on asfaldi ralliga, siis jaanuari talvised ilmaolud garanteerivad peaaegu kindlasti kuivade ja märgade teede ning petlikult libeda jää ja lume keerulise kombinatsiooni. Kuna kõik need tingimused võivad ühel ja samal kiiruskatsel esineda, siis on rehvivalik alati õnnemäng ja kompromiss. Sellised olud nõuavad juhtidelt head teede lugemist ning samuti oskust leida tasakaal kiiruse ja rehvide kulumise vahel ning seda mitte ainult ühel kiiruskatsel, vaid kogu ringi vältel. 

Meeskondadel on uue põlvkonna ralliautodega üks aasta selja taga, kuid võistlus jääb kindlasti sama tihedaks ja ettearvamatuks, kuna kõik tootjad näitasid autodega debüüthooajal võidusõidu võitmiseks vajalikke kiirusi. Kuigi enamik koosseise jäävad samadeks, on ka mõned uued kombinatsioonid, kes kindlasti Monte-Carlo rallile põnevust lisavad. Valitsev FIA autoralli MM-sarja valitsev maailmameister Sébastien Ogier jääb endiselt M-Sport Fordi koosseisu oma tavalise meeskonnakaaslase Elfyn Evansiga. Bryan Bouffier aga ühineb meeskonnaga mõnes mõttes spetsialistina, sest tema nimel on kaheksa starti ja üks võit. Hyundai sõitjateks on Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen ja Dani Sordo, kes naaseb sellel hooajal oma endise kaardilugeja Carlos del Barrioga. Ott Tänak teeb oma debüüdi Toyota meeskonnas ühinedes Jari-Matti Latvala ja Esapekka Lappiga, kes suutsid mõlemad eelmisel aastal WRC-s Jaapani autotootjale juba Toyota võistlusse naasmise esimesel hooajal võite kindlustada. Citroëni regulaarsed sõitjad Kris Meeke ja Craig Breen lõpetavad tähtsa hooaja avasõidu tootjate nimekirja. Kõiki koefitsiente ja panustamisvõimalusi WRC sarja kohta leiab Betsafe'i spordiennustus portaalist.

Muidugi on võistlustules ka FIA WRC 2 ja WRC 3 meistrivõistluste meeskonnad ning Monte-Carlo ralli on ka FIA RGT karikavõistluste avaring. 

Enne starte toimuvad muidugi Monacos FIA 2018. aasta autoralli MM-i avamispidustused, mis algavad juba neljapäeva pärastlõunal.

2018. aasta sõidumarsruut

Nagu alati, peetakse avatseremoonia neljapäeval Monte-Carlo Casino väljakul, kust meeskonnad liiguvad otse kahele esimesele õhtusele kiiruskatsele ja sealt tagasi öisesse peatuspaika Gapi linnas. Thoard–Sisteron on tegelikult uus, sest sõit toimub WRC ajaloos esimest korda vastassuunas. 

Reede on etapi pikim päev. Juhid suunduvad Gapist lõunasse ja teevad kaks kolmeetapilist ringi, millega koguneb kiiruskatseid lausa 144,88 kilomeetrit. Sealsed kiiruskatsed Roussieux–Eygalayes ja Vaumeilh–Claret on sellel aastal võistluskavas uued. Laupäev on järjekordne pikk, kuid suuresti tuttav päev, mis viib meeskonnad öiseks peatuseks tagasi Monacosse. Pühapäeva kahel kiiruskatsel läbivad sõitjad kahel korral kuulsa Col de Turini ja La Cabanette–Col de Brausi, mis on jällegi sellel aastal uudne ning on ka ralli viimaseks Power Stage kiiruskatseks. Sellele järgnev traditsiooniline Monaco printsipalee ees toimuv auhinnatseremoonia on kindlasti hooaja üheks tippsündmuseks.

Ralli andmed

Kogupikkus: 1642, 40 km

Kiiruskatse pikkus: 388,59 km  (23,66%) 

Kiiruskatsete arv: 17

Facebook

Auto uudised

  • Toyota Hilux tuleb ka seiklusauto versioonis ning võimsamana kui kunagi varem
    Maailma üks populaarsemaid pikape, Toyota Hilux saab aasta lõpuks uue 2,8-liitrise võimsa diiselmootori, kaasaegse infolustisüsteemi ja silmatorkava seiklusauto livree, kirjutab Accelerista.com.
  • Proovisõit: Ford Puma – "sohvrite unistus" alustab valgelt lehelt
    Puma näol on tegu Ford Fiesta najal loodud linnamaasturi laadse luukpäraga, mille trumpideks on suur pakiruum, hea juhitavus ja käepärane interjöör.
  • Liikluse ajutine ümberkorraldamine nõuab kümnete spetsialistide pühendunud tööd
    Ajutise liikluskorralduse puhul on üks, õigemini kaks väga lihtsat reeglit: ümberkorraldused teetööde ajal peavad olema liiklejatele üheselt mõistetavad ja nad peavad neid järgima, et liiklus oleks kõigi jaoks turvaline. Palusime Maanteeameti teehoiu korraldamise osakonna ajutise liikluskorralduse rakenduskoordinaatoril Jarmo Vooglainel selgitada, kui palju kulub aega ühe ajutise liikluskorralduse planeerimiseks ja mida tuleb silmas pidada.
  • Aprillis keeras ka e-autode müük Euroopas suurde langusse
    Euroopa uute sõiduautode turul valitses aprillis masendus: müük langes 74,5%. Põhjuseks nii katkenud tarneahelad, suletud tehased kui ka karmid karantiinireeglid, mis inimestel ei lubanud kodust väljuda. Martin Rinne tegi eraldi kokkuvõtte e-autode segmendist: lootus, et see karikas läheb neist mööda, luhtus: aprillis tabas müügimiinus ka elektriautosid.
  • Kuidas toimub 2 + 1 ja 2 + 2 teelõikude remontimine?
    Maanteeameti põhja teehoiu osakonna korrashoiu projektijuht Martti Lilleste selgitab, miks ka 2 + 1 ja 2 + 2 maanteelõike aeg-ajalt remontida tuleb ning kuidas seda tehakse. Suured teed saavad enim kannatada talveperioodil, kui teel on palju naastrehvidega sõidukeid. Ka temperatuuride kõikumine ei ole tee tervisele hea.