Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Eesti kardisportlased välismaal: MM, Rotaxi ja IAME sarjad

Nädalavahetusel võistlesid Eesti kardisõitjad nii maailmameistrivõistlustel kui IAME ja Rotaxi rahvusvahelistes sarjades.

Rootsis Kristianstadis sõidetud maailmameistrivõistlustel lõpetas eestlastest parimana Tony Kart tehasemeeskonda esindanud Markus Kajak. Maailma kardispordi tippkonkurentsis astus tänavusel MM-l viis eestlast. Lisaks Markus Kajakule olid KZ2-klassis stardis Kaspar Kallasmaa (Kaspar Kallasmaa), Siim Leedmaa, Ken Oskar Algre (mõlemad AIX Racing Team) ja Kenneth Hildebrand (KH Racing). Paralleelselt MM-ga sõidetud FIA Karting Academy Trophy arvestuses oli Kristianstadis Eestit esindamas Mark Dubnitski (Albert Dubnitski).

Lõpparvestuses oli eestlastest edukaim Kajak, kes suutis tihedas konkurentsis ainsana jõuda välja 36 parema sekka ehk finaali. Kajak startis finaalis 32. stardikohalt. “Viimases eelsõidus sõitsin kiireima ringi ning tõusin neli kohta. Finaalis alustasin 32. ning lõpetasin 19. kohal. Kindlasti pole tulemusega liialt rahul, sest oleks võinud olla palju parem, kui oleksin reedeses kvalifikatsioonis parema ringi kokku pannud. Kuid vigadest õpitakse ning järgmine kord teen asju teistmoodi,” ütles Eesti hetke parim kardisportlane pärast finaali.

Finaalist jäi aga ülinapilt välja Kaspar Kallasmaa. Terve nädalavahetuse ülimalt stabiilselt oma grupi eelsõitudes esikümne piirimail sõitnud Kallasmaa oli pühapäeva hommikuse viimase eelsõidu viimaste ringide õnnetu tõttu sunnitud leppima 37. kohaga. “Viimases heatis ei olnud hoog kõige parem, kuid finaali pääsemiseks piisav. Juhtus aga nii, et sisse langenud kardi esivoolundiga Leedmaa lükkas mind eelviimasel ringil sõidujoonelt minema ja kaotasin sellega 3 punkti. Kokkuvõttes 37. koht, 1 punkt finaalist puudu. Tagantjärgi saab aga öelda, et kõige rohkem maksid kätte kaks võimalikku kümnendiku kvalifikatsioonis. Need osutusid eelsõidu stardikohta arvestades kriitiliseks. Aga kokkuvõttes teame, kus oleksime võinud platseeruda ning vähemaga ei rahuldu ka edaspidi.”

Ken Oskar Algre eesmärgiks oli iga sessiooniga tempot kasvatada, eelsõitudes intsidentidest hoiduda ning üldises plaanis maailma tippude seas kogemusi hankida. Kui selle juures veel esimesse viiekümnesse mahuks, oleks võistlusnädalavahetus korda läinud, ütles Algre enne MM-i algust. Eesmärk sai peaaegu täidetud ja Algre lõppkohaks jäi 53. “Olen absoluutselt rahul võistlusega. Täitsime eesmärgi ning hankisime juurde sedavõrd palju väärtuslikke kogemusi, millest on edaspidiseks väga palju kasu,” ütles Algre pärast täna hommikusi eelsõite. “Loodame siit saadud kogemusi ja teadmisi rakendada juba mõne nädala pärast sõidetaval Olerex Eesti meistrivõistluste etapil Langel.”

Siim Leedmaa meistrivõistlused said paljuski kehva alguse juba kvalifikatsioonis. Tagasihoidlik stardikoht ei lubanud eelsõitudes suurt imet korda saata ning lõpuprotokolli jäi 64. koht. Vaatamata sellele oli nädalavahetus Leedmaale heaks kogemuseks: “Viimane võistluspäev lõppes positiivselt ning tõi mulle palju enesekindlust tagasi. Kokkuvõttes on olnud raske, kuid väga õpetlik võistlus. Mees-mehe vastu võidusõidus oleme tugevad, puudu jääb pigem kiirusest ja kogemustest. Vaatamata sellele, et tegu oli minu esimese KZ2-klassi FIA võistlusega, ei saa ma siiski rahule jääda endaga. Mis halvasti, see järgmisel aastal uuesti! Soovin tänada oma tiimi, isa ja mehaanikut, kes nägid palju vaeva ja väärisid paremat tulemust.”

Kenneth Hildebrand lõpetas võistlus 81. kohaga. Üle pika aja taaskord kardirooli olnud Hildebrand jaoks kujunes võistlus vägagi sündmusterohkeks. “Kehv tulemus ajasõidus jättis mind eelsõitudes stardirivi tahaotsa. Sealt aga edasi ülespoole tõusta on väga keeruline ning kaasa ei aidanud ka esivoolundi karistused. Kokkuvõttes olen nädalavahetusega muidugi rahul.”

FIA Karting Academy Trophy sarjas võistelnud Mark Dubnitski lõpptulemuseks jäi 19. koht. “Täna oli hea päev. Soojendussõiduks oli mul kasutada uus mootor, mis näitas ära, milline võib mu kiirus olla. Finaalis oli stardipositisioon 15, jõudsin paar kohta tõusta, kuid konkurendi eksimus sundis mind pidurdama, millega kaotasin nii mõnedki kohad. Kokkuvõttes arvan, et see oli väga hea võistlus sõit minu poolt, seda nii soorituse kui kogemuste hankimise poolelt. Mul on hea meel, et saan Eestit esindada CIK-FIA akadeemias, kus tase on kõrge ning konkurents tugev.”

Ragnar Veerus Rotaxi eurosarjas kolmas

Saksamaal Wackersdorfis sõideti Rotax Max Euro Trophy viimane, neljas osavõistlus, kus ainsa eestlasena oli stardis Ragnar Veerus DD2 klassis. Kolmanda etapi järel hoidis Veerus üldarvestuses seitsmendat positsiooni.

Juba treeningsõitudes näidatud hea tempo andis lootust edasiseks ja nõnda tuligi reede õhtul kvalifikatsiooni võit, purustades ainsa sõitjana 49 sekundi piiri ajaga 48,955.

Laupäeval startis Veerus igasse eelsõitu esikohalt ning ei andnud ringikski oma edu käest ja võitis kõik võistlussõidud, tagades endale parima stardikoha esimesse finaalsõitu, edestades selle käigus soomlast Ville Viiliäineni ja DD2 klassi staažikaimat sõitjat sloveen Xen de Ruwe’i. 

Pühapäeval esimese finaali stardis andis Veerus hetkeks liidrikoha käest ning nõnda vahetus liider ühe ringi jooksul kolm korda. Esmalt haaras selle Viiliäinen, kellest esimese ringi lõpus möödus selle klassi valitsev maailma esinumber tšehh Petr Bezel. Teise ringi algul ei mahtunud aga liidrid koos rajale ning kaks tiitlipretendenti katkestasid võistluse. Avariist napilt pääsenud Veerus võttis taas sisse liidrikoha ning võitis ligi viiesekundilise eduga esimese finaali.

Teine finaal algas suure ahelavariiga, millega olid seotud rohkem kui kümme karti. Stardi järel liidrikoha ära andnud Veerus enam kordusstardis kellelegi võimalust ei andnud. Pärast esimeste ringide tihedat koha kaitsmist sõitis eestlane sirge seljaga kõigil eest, tehes selle käigus võistluste kiireima ringi ligi 0,2 sekundiga ning kindlustades endale Wackersdorfist maksimaalsed 50 punkti ja Euro Trophy etapivõidu.

Nädalavahetuse kroonina teenis Veerus tänu dominantsele esitusele ka sarja üldkokkuvõttes poodiumikoha. Euro meistriks krooniti Petr Bezel 107 punktiga, teiseks tõusis tšehhi noorem vend Jakub Bezel 95 silmaga ning kolmandale Ragnar Veerus 90 punktiga, edestades nii eelmise etapi võitjat Ville Viiliäineni kui avaetapil triumfeerinud taanlast Matthias Lundi vaid 2 punktiga.

Veeruse võistlusjärgset intervjuud saab lähipäevadel lugeda Vroom kardiajakirjast sarja ja viimast osavõistlust kokkuvõtvas loos

Eestlased pääsesid IAME Series´i finaali

Läinud nädalavahetusel toimusid ka IAME Series Finland viimased, üheksas ja kümnes etapp, sealjuures peeti laupäeval ühtlasi IAME Series Eesti viimane võistlus.

Laupäevasel võistlusel X30 Senior klassis (35 võistlejat) võttis veenva võidu Rainer Talvar (Talvar Racing), Rimmo Kadapik (AIX Racing) saavutas kolmanda koha, Jan Kalme (Talvar Racing) oli seitsmes ning Oskar Männamets (AIX Racing) oli 16. IAME Series Eesti sarja kokkuvõttes võttis Kalmet võidu, saades pileti IAME Series finaali 18.-23. oktoobrini Itaalias. Talvar oli kokkuvõttes teine ning Männamets kolmas. 

Pühapäevane finaal osutus eriti tuliseks. Sõidu alguses olid eesotsas nii Kalmet, Kadapik kui Talvar, kuid neljandana startinud Rainer Talvar võttis 21 ringi järel jällegi võidu. Kadapik 7., Kalmet 9. ning Männamets 15. Talvar ja Kalmet tegid X30 Senior klassis puhta töö ning võtsid hooaja kokkuvõttes topelt võidu. Talvar sai sarja võidu eest pääsme ka IAME Series finaali.

X30 Junior klassis (38 võistlejat) oli Soomes kohal vaid kaks eestlast. Patrick Sarapuu (Talvar Racing) finaal laupäeval lõppes tehnilise rikke tõttu, kuid sellegi poolest võttis ta võidu IAME Series Eesti sarjas, saades samuti pileti IAME Series finaali Itallias. Pühapäevase päeva lõpetas Sarapuu 15. kohal. Artur Karjuse (Talvar Racing) jaoks oli see esimene välisvõistlus. Korraliku arengut näidanud Karjus lõpetus vastavalt 22. ja 26. kohal. Sarja kokkuvõttes läksid arvesse kõik etapid, Karjus oli kokkuvõttes teine, Pakkas kolmas.

_____________________________
Allikas: Eesti Autospordi Liit – www.autosport.ee

Generated by Feedzy