Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Erko Aabrams – 9 aastat tööd F-500 MM-tiitlini

Möödunud nädalavahetusel sõideti Itaalias Cremonas paadiklassi F-500 MM-sarja viimane neljas etapp. Ühe veemoto mainekaima paadiklassi MM-i viimasele etapile olid tulnud kohale enamus tippudest ja tiitli võitmise võimalus ennem viimast etappi oli neljal sõitjal.
Erko Aabrams tuli MM-sarja nelja etapi kokkuvõttes maailmameistriks.

Laupäeval sõideti vabatreeningud, ajasõidud ja esimene võistlussõit. Ajasõidu võitis Aabrams 0,3 sekundiga itaallase Giuseppe Rossi ees. Suurim konkurent slovakk Marian Jung oli 0,6 sekundilise kaotusega kolmas. Parima stardikoha saanud Aabrams sai esimeses stardis hea lähte ja asus kohe esimesest pöördest sõitu juhtima. Ungarlane Attila Havas üritas küll Aabramsist mööduda aga ruudulipu langedes pidi tunnistama eestlase paremust. Kolmas oli Rossi ja Aabramsi põhikonkurent Jung katkestas sõidu tehnilistel põhjustel.

Pühapäevaseks teiseks ja kolmandaks sõiduks tehti väga põhjalikud ettevalmistused. Teises stardis läks Aabrams järjekordselt juhtima aga mõned ringid ennem lõppu sai Itaalia piloot Andrea Ongari mööda ja võttis teisest sõidust võidu. Aabrams oli teine ja Jung kolmas. Kahe sõidu kokkuvõttes oli Aabrams juba ennem kolmandat sõitu kindlustanud omale Itaalia GP etapivõidu ja maailmameistritiitli. MM-sarja hõbemedal kuulus Marian Jungile ja pronksmedali võitis Attila Havas.

Erko Aabrams on varasemalt tulnud paadiklassis F-125 maailmameistriks. F-500 MM-tiitlit varasemalt eestlased võitnud ei ole.

Erko Aabrams: „Tänan oma meeskonda, toetajaid ja Itaallasi, kes on mind aidanud kõik üheksa aastat mil ma olen F-500 MM-sarjas osalenud. Olime terve hooaja kõige kiiremad ja proovisime kõigil etappidel teha stabiilset sõitu, hoida tehnikat ja sõidud lõpetada. Saavutasime kaks ajasõidu võitu, olime neljal korral poodiumil ja saavutasime kaks etapivõitu. Oli unistuste hooaeg ja saavutasime lõpuks tulemuse mille seadsime eesmärgiks üheksa aastat tagasi.  Valmistusime viimaseks etapiks G.R.M. mootoritehases Itaalias. Vahetasime ära kõik mootori liikuvad detailid, et oleks suurem tõenäosus sõidud lõpetada. Ise harjusime 30 kraadise kuumusega. Teadsime, et ajasõit tuleb kriitilise tähtsusega võitmaks tiitlit – kiirevoolulise Po jõe peal annab parim stardikoht suure eelise. Andsin endast maksimumi ja saime ajasõidust võidu. Esimese sõidu start õnnestus. Läbisin sõidu nii sujuvalt ja stabiilselt kui võimalik, et varustus kestaks ja saimegi sõiduvõidu. Teise stardi eel olime arvutanud  punktid kokku ja teadsime, et kindlustada MM-tiitel pean olema Jungi ees ja teise sõidu esikolmikus. Start õnnestus ja tegin kõik, et tehnika kestaks lõpuni. Viimased ringid võtsin eriti rahulikult ja lasin Itaalia tuleviku piloodil Andrea Ongaril endast mööduda, et ei tekiks ärevaid olukordi. Teise kohaga sõidust olime tiitli kindlustanud. Kolmanda sõidu stardis tegin vea ja langesin kolmandale kohale. Proovisin kohe teises pöördes kohta parandada aga sõitsin pöördepoi paigast ära ja teadsin, et selle järgneb karistus ja tulin rajalt maha. F-500 klass on just selle poolest põnev, et kõigis sõitudes esikolmiku kohad vahetuvad. Kahe hea sõiduga võitsin Cremona etapi kuuepunktilise eduga Havasi ees.“

Fotod: Viesturs Lacis