Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

5 põhjust, miks osta kasutatud Audi

https://www.pexels.com/photo/a-white-audi-car-parked-in-a-garage-9541999/

Turbulentse maailmamajanduse taustal tahaks autot ostes teha keskkonnasäästliku valiku, et vähendada nii oma isiklikku ökoloogilist jalajälge kui ka sõltuda vähem uute autode tootmisega seotud kriisidest.
Täna on igati mõistlik soetada omale sõiduvahend järelturult. See on vajaliku auto hankimiseks oluliselt rahakotisõbralikum ning ka kiirem moodus.
Alljärgnevalt toome ära viis veenvat põhjust, miks just nimelt Audi kasutatud autod võiks olla need, millele tasub pilk peale panna.

Roheline valik

Võrdlemisi uue, aga samas pruugitud auto ostmine on kordades rohelisem valik, kui käia raha välja täiesti uue sõiduauto eest – teisele ringile mineva auto tootmiseks ei kulu ju ressursse.
Kasutatud Audi autode boonuseks on ka tõsiasi, et need ei lähe kunagi moest. Heas korras ja kasutatud, ökonoomse mootoriga ning tänapäevastele heitmenormidele vastava kasutatud Audi omanik võib südamerahuga mööduda neist noortest, kes kooli minemise asemel plakatitega kliimasoojenemise vastu streigivad.

Ei kaota oma väärtust

Kasutatud auto ostja hoiab kokku märkimisväärse summa raha. Kui võtta arvesse käesoleva aasta 20% lähedale tõusnud inflatsiooni, pühib hinnataseme tõus uue auto jaoks raha kogudes tervelt viiendiku kogutud rahast minema ning venitab säästmise perioodi planeeritust oluliselt pikemaks.

Kui ka tänane pöörane inflatsiooni ralli kõrvale jätta, kaotab tuttuus auto igal juhul viie-kuue aastaga julgelt 30-50% oma soetamisväärtusest. Enim langeb just preemiumklassi autode hind. Samas on viis-kümme aastat “vana” auto igati tänapäevane ja tehniliselt heas korras ning sel jätkub ressurssi veel järgmiseks 10-15 aastaks.

Kasutatud Audi plussiks on, et seda marki masinatega saab ostja taskukohase hinnaga lubada endale hulgaliselt tipp-mudelitele omast luksust ja lisavarustust, mis võivad uue auto soetamisel maksta kohati ulmehinda ning mis tavalisel keskklassi autol alles hakkab varustuse nimekirja jõudma.

Mõistlik kütusekulu

VAG Group kontserni kuuluva Audi insenerid on näinud aastaid vaeva, et teha Audide sisepõlemismootorid võimalikult ökonoomseks ja et need oleksid vähese CO2-heitega. Kuna lähitulevikus suuremat mootorsõidukite kütusehindade alanemist oodata pole, on madala kütusekuluga auto igal juhul tark valik.

Audide diiselmootorid on võimekad, aga samas üllatavalt vähe janused. Eriti madal keskmine kütusekulu on diiselmootoriga Audil maanteel sõites. Seega võiks diiselmootori oma huviorbiiti võtta need roolikeerajad, kes üle poole sõitudest teevad linnast väljas.

Seevastu bensiinimootori poole tasuks kiigata neil juhtidel, kelle sõidud on lühemad ja toimuvad enamasti linnatingimustes.

Mugav pidada

Audi ülalpidamine pole võrreldes mõne teise noobelauto margiga üldsegi kallis. Audi jagab paljusid osi oma soodsamas hinnaklassis olevate VAG Group kontserni kaaslaste Volkswageni ja Škodaga ning Audi varuosade kättesaadavus on väga hea.
Tänu sellele on ka Audidele hooldus- ja remonditeenust pakkuvate töökodade hulk lai ja nende omavaheline konkurents hoiab teenustehinnad kontrolli all.

Stiilselt ajatu välimus

Audi klassikaline ja stiilne disain peab ajaproovile hästi vastu. Ütlus “stiil ei ole kunagi moest väljas”, käiks otsekui Audi masinate kohta.
Kas sõita ringi kõige värskema või siis kaks-kolm põlvkonda vana mudeliga – ega olegi väga vahet. Paar generatsiooni vanem Audi ei tundu uhiuute masinate kõrval kuidagi kohatu või kontekstist väljas.

Erinevalt mõnest teisest autotootjast ei jookse Audi kõigi moeröögatustega kaasa, arendades oma mudeleid pigem evolutsiooniliselt kui revolutsiooniliselt. Seega ei pea Audi omanik viie, kümne või ka viieteist aasta pärast oma töökorras Audit välja vahetama pelgalt sellepärast, et sellega sõitmine näeb välja kuidagi veider.