Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Eestlased võistlesid Soome meistrivõistluste etappidel Poris

Nädalavahetusel sõideti Pori kardirajal Soome meistrivõistluste viies ja kuues etapp. Tugevatele põhjanaabritele olid seegi kord konkurentsi pakkumas Eesti kardisportlased, keda nelja võistlusklassi peale oli kokku 11.

Soome meistrivõistlustele omaselt sõidetakse nädalavahetusel kaks etappi korraga. Äärmiselt keerulisel ja väga tehnilisel Pori Circuit kardirajal peetud võistlused muutis omakorda keeruliseks vahelduv ilm: järjepanu tuli mehaanikutel karte ümber ehitada kord vihma-, siis jälle kuivaseadesse. Vaid laupäeval sõidetud viiendal etapil püsis ilm ühtlaselt kuiv, pühapäeval oli aga taaskord muutlik ning ennustamatu.
Eriti just suuremates klassides võistlejate elu teeb Soomes võistlemise üksjagu keerukamaks ka asjaolu, et Eestis kasutatavate Vega rehvide asemel võisteldakse seal Bridgestone’ rehvidel.

Kiireimas klassis KZ2 olid Eestit esindamas Markus Kajak, Siim Leedmaa, Ken-Oskar Algre (kõik AIX Racing) ning Antti Rammo (TARK Racing). Nii Soome kui Eesti meistrivõistluste eesotsas püsiv Kajak alustas esimeses finaalis kohe hea hooga, kuid sattus paraku kontakti konkurent Arto Ojarantaga ning oli sunnitud sõidu katkestama. Kokkupõrke tõttu langes rivi lõppu ka Rammo, kes küll suutis jätkata ning lõpetas sõidu viimaks heal kuuendal kohal. Stabiilsemalt esinesid aga Leedmaa ja Algre, kes saavutasid laupäeval vastavalt neljanda ja üheksanda koha.

Erinevalt teistest võistlusklassidest sõidetakse KZ2-klassis teine finaalsõit samuti laupäeval. Võistlejaterivi lõpust alustanud Kajak rajas endale hoogsalt teed ettepoole ning veeres üle finišijoone suurepärasel teisel kohal. Ühtlaselt stabiilselt mõlemas finaalis  sõitnud Leedmaa oli viies, tema järel Algre kuues ning Rammo kümnes Mõlemad KZ2 finaalid võitis aga Paavo Tontteri, kes juhib jätkuvalt ka punktitabelit.

Klassis OK osalesid eestlastest Carmen Kraav (AIX Racing) ja Robin Särg (Gear Racing). Laupäevases kvalifikatsioonis, kus vaid 0,15 sekundi sisse mahtus 10 sõitjat, pidi Kraav ülinalpilt leppima kaheksanda stardikohaga, kus vaid mõni sajandik oli teda lahutamas neljandast positsioonist. Pühapäevast ajasõitu oli aga suuresti segamas ilm, mis ei lubanud meie sõitjate täit potentsiaali näidata. Laupäevase võistlussõidu lõpetasid Kraav ja Särg vastavalt 11. ja 13. kohal, pühapäeval aga 11. ja 14. kohal.

Klassis OK-Junior olid stardirivis Mark Dubnitski (DHR Estonia), Damir Mingazov (AIX Racing) ja Richard Viigisalu (Rich Racing). Laupäevast võistluspäeva jäi varjutama esimese eelsõidu esimese kurvi avarii, kuhu sattusid kummalisel kombel kõik kolm eestlast. Keeruliste ilmaoludega näis kõige paremini suutvat kohaneda Dubnitski, kes näis ringiaegade põhjal olevat kiireim nii märjal, kuival kui kuivaval rajal.

Laupäevase finaali lõpetas Dubnitski kaheksandal ning Mingazov 18. kohal, Viigisalu oli sunnitud võistluse pooleli jätma. Pühapäeval sõitis Dubnitski enne katkestamist koguni kuuendal kohal, olles sinnamaani kiireim mees rajal. Samuti oli sunnitud juba kolmandal ringil võistluse pooleli jätma Mingazov. Viigisalul õnnestus finaal lõpuni sõita ning tulemuseks jäi 15. koht.

Pühapäevases finaalis tõusis aga Rajamets juba mõne ringiga imelist sõitu tehes teiseks ning möödus imelise manöövriga liidristki, kui sõita oli jäänud alla 10 ringi. Kuid vaid mõned ringid enne finišit sattus ta ohvriks olukorras, kus konkurendid olid üritamas möödasõitu ning sõit tuli kahjuks liidrikohalt pooleli jätta. Peldes langes stardis 14. kohale, kuid suutis end enne finišilippu võidelda tublile 10. kohale.

Kümneetapilises Soome meistrivõistluste sarjas jääb sõita veel neli osavõistlust, mis viiakse läbi Kangasala ja Lahti kardiradadel 20.-22. augustil ja 10.-12. septembril.

_____________________________
Allikas: Eesti Autospordi Liit – www.autosport.ee