Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Porsche tunnistab 20 aastat hiljem: jumal tänatud, et me Targa-Cayenne’i tegemata jätsime

Cayenne’i juubeliaastal tuli Porsche välja tavatu ülestunnistusega: 5-ukselise superdžiibi kõrval mõlgutati 20 aastat tagasi tõsiselt mõtet teha pontsakast ning sportautotootja jaoks täiesti ebatüüpilisest maastikuautost ka kaks erilisemat versiooni.
Esiteks kavandati põhimudelist 20 cm pikemat ehk umbes 5 meetri pikkust L-versiooni, kus oleks olnud ka kolmas istmerida. Selline sardell oleks aga Porsche-friigid ilmselt endast täiesti välja viinud, sest tavalistki Cayenne’i arvustati algusaegadel üpris valimatute sõnadega. Samas sai džiibist päris ruttu Porsche enimostetud mudel.
Veel kaugemale ehk mõtetest juba ka tegudeni jõuti toona aga lahtise Cayenne’i kavandamisega. See oli baasversiooniga sama pikk (4,8 m), kuid ainult kahe 20 cm võrra pikendatud uksega.
Pehme katus oli Targalik ehk tagumise istmerea taha konstrueeriti turvakaarelik katusepikendus. Pakiruumiluuk pandi avanema nii esi- kui ka tagaservast. Esimesel juhul sai selle alla z-kujuliselt voltida katuse, teisel aga laadida kohvrid.

Loe “Porsche tunnistab 20 aastat hiljem: jumal tänatud, et me Targa-Cayenne’i tegemata jätsime” täispikka artiklit portaalist Autogeenius.