King’s Cupilt eestlastele viis poodiumikohta
Möödunud nädalal sõideti Tai kuningriigis King’s Cup 2022. King’s Cup võttis kokku kolmest võistlusest koosneva karikasarja, milles I etapp Euro Finals sõideti Poolas, II etapp World Finals toimus USA-s ja viimane III etapp sõideti siis Tais Pattayas.
Ander Hubert Lauri sõitis kaasa nii Poola, kui USA etapid ja võimalus võtta Triple Crown karikavõit oli küllaltki suur. Klassis Junior 13-15 Ski Stock saavutas Hubert kolmanda koha. Võistluklassis Junior 13-15 Ski 4 Stroke Lites tuli Hubert teiseks ja koos sellega kindlustas sellel aastal ainukese eestlasena omale Triple Crown karikasarja võidu.
Mattias Reinaas sõitis kaasa kahes võistlusklassis – Pro-Am Ski Lite klassis ei saanud head hoogu esimestes sõitudes üles. Esimesest sõidust neljas koht, teises kolmas ja viimase kahe sõidu võit andsid kokku teise koha prantslase Paul Thomase järel. Klassis Pro-Am Ski 4 Stroke Lites oli Mattias kõigis neljas sõidus stabiilselt teine ja kokkuvõttes tagaski see King’s Cupi teise koha.
Henri Koppas sõitis kaasa Amateur Runabout 1100 Stock klassis. Klass, kus enamus kasutasid võimsamat Yamaha EX jetti, näitas Henri korralikku minekut kergema kuid lahjema mootoriga Sea-Doo Sparkiga. Hea sõiduga tagas ta omale 19. osaleja seal kokkuvõttes kolmanda koha, tulles viimases kolmandas sõidus lausa teiseks.
Mattias Siimann sõitis kaasa võistlusklassis Pro-Am Runabout Stock. Esimeses sõidus sai hea stardi ja juhtis sõitu edukalt kuni lõpuni. Teises sõidus ei tahetud liigseid riske võtta ja stabiilse sõiduga võeti sõidust kolmas koht. Peale kolmandat sõidu võeti tehnilise kontrolli poolt masinad lahti ja kahjuks avastati Mattiase masinal üks lahtine õhuvoolik, mis oleks pidanud kinni olema ja viimane neljas sõit diskvalifitseeriti. Kokkuvõttes Mattiasele seitsmes koht.
Marten Männi võistles kiireimas püstises klassis Pro Ski Grand Prix. Möödunud USA etapi võit andis lootust oodata ka häid tulemusi Taist aga tegemist on ikkagi tehnikaspordiga, kus võib juhtuda kõike. Esimeses sõidus andis kolm ringi ennem sõidu lõppu järele jeti korpus ja tekkis võimalus vee sattumiseks kütusepaaki. Marten lasi hoo täiesti maha ja esimesest sõidust tulid viimase koha punktid. Teiseks sõiduks pandi valmis varu võistlusjett ja Marten oli suures mängus tagasi kuni tuli kukkumine, millele lisaks hakkas veel tehnika jukerdama. Sõidust saadud 20 punkti enam suures mängus osaleda ei lubanud ning meeskond tegi otsuse tõrkuva mootorit enam mitte lõhkuda ja võistlus katkestada.
Kahe uue võistlejana King’s Cupil olid tulnud kaasa sõitma Toni Heiskonen ja Kauri Kaunispaik. Toni Heiskoneni sõitis kaasa võistlusklassis Novice Ski Stock ja Kauri Kaunispaik klassis Novice Runabout 1100 Stock. Mõlemad sõitjad olid esmakordselt sõitmas sellise lainega ja omandatud kogemus oli suur.
Pildid: Jetski Worldseries