Balti ringrajasari BaTCC on hooajaks 2023 valmis
BaTCC koosneb 2023. aastal viiest osavõistlusest Eestis, Lätis ja Leedus. Paljudes klassides on oodata vihast võitlust ja põnevaid intriige. Hooaeg algab Pärnus Porsche Ringil maikuu esimesel nädalavahetusel.
„Tegime viimased muudatused ning oleme hooajaks 2023 valmis paikapandud kalendri ja reeglitega. See hooaeg toob – nagu tavaliselt – mitmetes klassides palju põnevaid intriige, mis tuleb rajal lahendada. Meil on õnnestunud vaatamata kõikvõimalikele välistele raskustele sarja aasta-aastalt kasvatada ning me jätkame sama teed, püüdes ligi tõmmata rohkem võidusõitjaid Baltimaadest ja lähiriikidest. Jätkame koostööd NEZ Porsche Sprint Challenge sarjaga, nende võidusõidud on kavas Riia ja Pärnu osavõistlustel. Loodame, et tulemas on imeline, entusiasmi täis hooaeg ning soovime sama tunnet oma sõitjatele ja tiimidele!“ ütles BaTCC peakorraldaja Andis Meilands.
Balti riikide mainekaim ringrajasari, Balti kestvussõitude meistrivõistlused (BEC 6H) kasvab uute Eesti, Läti ja Leedu tiimide lisandumisega. BEC 6H on endiselt kahe- kuni viieliikmelistele tiimidele parim võimalus oma jõud ühendada ja oskused kestvussõidus proovile panna. Just seda vaimu kannab diisliklassi uustulnuk, Läti tiim NSM Racing: „Kuuetunnised kestvussõidud on õige viis koondada ühte meeskonda sõbrad ja pereliikmed ning nautida võidusõiduõhkkonda. See ongi meie lugu – me oleme kolm venda ühes autos. Oleme mitu aastat võistelnud Rootsis ja pöördume nüüd tagasi kodumaale. Võistluste eelarve on suures piiris sama, kuid tahame võidu sõita kodus!“ ütles Ikars Putniņš.
Kestvussõitude sari tuleb ka tänavu. Foto: Pille Russi
BEC 6H osavõtjate hulka kuuluvad eeldatavasti ka Eesti tiimid ALM Racing ja Jõujaam.
Balti ringradade kõige konkurentsitihedam klass BMW 325 Cup sai üle talve samuti uue intriigi võrra rikkamaks. Kaks eelmist sarjavõitjat, leedulane Karolis Jovaiša ja lätlane Valters Zviedris tänavu ei osale ja troon on seetõttu vaba uutele nõudlejatele. Kas sarja mullune kolmas, eestlane Romet Reisin on suuteline sinna tõusma, või teeb seda keegi teine? Samu küsimusi võib küsida ka uustulnukate, veteranide ja daamide arvestuse kohta. Uusi võistlejaid oodatakse juurde väljastpoolt Baltimaid – Poolast, Rootsist ja Soomest. Tegemist saab olema tõeliselt rahvusvahelise võistlussarjaga.
BMW 325 Cup jätkab menukana. Foto: Pille Russi
BMW 116 Trophy on BaTCC kõige eelarvesõbralikum võistlusklass ning lisandumas on uued autod Lätist, Leedust ja Soomest. Seegi klass on tõestus, et meie oludes on just rangete tehniliste piirangutega monoklassid need, kuhu osalejaid kõige rohkem koguneb.
NEZ Porsche Sprint Challenge on külaline kahel BaTCC etapil. Foto: Pille Russi
Hoopis eraldi lugu on aga GT-klassidega. Kuna Soome GT-sari lõpetas tegevuse, valitseb seal tugev huvi BaTCC vastu. Lisaks senistele soomlastest võistlejaile on oodata ka uusi. Jyrki Peltola ja Jari Jönkkäri ei jää ilmselt ainsateks „lendavateks soomlasteks“ Balti radadel.
Ka turismiautodele ehk BTC-klassidesse on oodata uusi tulijaid. BTC2 kujunes mullu neist põnevaimaks ning lõpuks pälvis ootamatult tiitli lätlane Atis Veismanis eestlaste Simo Linnu ja Antti Jartsevi ees. Tänavu lisab BTC2 võistlustel Eesti sõitjaist vürtsi veel Kairo Kallas.
Teine Balti kestvussõidusari Nankang 2h Endurance, kus võistlused kestavad kaks tundi, on olnud õnnelik jahimaa mitmetele Eesti tiimidele. BMW 325 Cupi klassis saavutasid edu EST1 Racing ja Kraumann Motors. Lind Racing ja Race.Attack olid mullu aga juhtivad jõud BTC2-klassis ning mõlemad on 2023. aastaks samuti stardirivvi oodatud. Sama kehtib RS Racing Teami kohta, kes on tiitlikaitsja klassis BTC3.
Hooaeg koosneb kahest võistlusest Pärnus ja Riias ning ühest Kaunases. Foto: Pille Russi
NEZ Porsche Sprint Challenge on külaline kahel BaTCC etapil – juunis Riias toimuval DeWALT Grand Prix’l ja augustikuisel Pärnu Summer Race’il. Hooaja finaalis, mis toimub septembris Riias, saab aga taas näha legendaarsete Legend-autode etteastet – Soome ja Rootsi tipud selgitavad endi seast parimad neutraalsel pinnal.
BaTCC toob ühe lipu alla kokku ka Eesti, Läti ja Leedu meistrivõistlused, koondades arvestatava hulga võidusõitjaid mitte ainult neist maadest, vaid ka Soomest ja teistest lähiriikidest.
Võistluskalender 2023
Pärnu, Porsche Ring, 5.–7. mai
Riia, DeWalt Grand Prix, Bikernieki, 9.–11. juuni
Kaunas, Niemuno žiedas, 7.–8. juuli (v.a. BEC 6H ja GT)
Pärnu Summer Race, Porsche Ring, 18.–20. august
Riia, Bikernieki, 22.–24. september
The post Balti ringrajasari BaTCC on hooajaks 2023 valmis appeared first on Eesti Autospordi Liit.
_____________________________
Allikas: Eesti Autospordi Liit – www.autosport.ee