FOTOD ja VIDEO. Treeningpäev kergitas katet uuelt rallikrossihooajalt
Raassilla rajal toimunud rallikrossi Eesti meistrivõistluste treeningpäeval oli rajal nii mõnigi uus sõitja, mõnigi uus või uuendatud auto ja pausi teinud kogenud võistleja.
„Treeningpäeva üks eesmärke oli tutvustada Raassilla uut rada, kus toimub 29. aprillil Eesti meistrivõistluste esimene etapp,“ rääkis EAL rallikrossikomitee esimees Mati Kask. „Päev ei koosnenud vaid treeningsõitudest, tutvustasime muudatusi reeglites, kordasime üle olulisemad reeglid. Meditsiiniteenistuse juht rääkis, kuidas peab käituma avarii korral. Kõik võistlejad said oma auto ette näidata tehnilisele komisjonile ja sealt hinnangu, kas auto vastab nõuetele või tuleb muudatusi teha.“
Möödunud aastal Junior 1600 klassis Eesti meistriks tulnud Robin Allik võistleb tänavu Super 1600 arvestuses ja toob rajale uue ja võimsama auto. „Treeningpäeval proovisin seda esimest korda. Juba paari ringiga olid ajad samad, mis eelmise autoga. Aga uue auto piirideni jõudmiseks tuleb veel pikk maa minna,“ rääkis Honda Civicuga sõitev Allik.
Möödunud aastal autoralli Eesti meistrivõistlustel absoluutarvestuses ja klassis EMV2 Eesti meistrivõistlustel hõbeda võitnud Priit Koik oli rajal krosskardiga. „Plaan on proovida rallist erinevat ala,“ rääkis 12 aastat rallidel võistelnud Koik. „Nii et miks mitte rallikross ja seda just krosskartide arvestuses. Need tunduvad ägedad ja särtsakad. Ma ei ole kunagi ühisstardist alal võistelnud, eks seegi ole uus ja huvitav, aga kindlasti ka keeruline.“
Noorte krosskardiklassis esimesi samme astuv Kaspar Pikkpõld ütles, et tänavu plaanib sõita vaid rallikrossi ja sihiks mõistagi võit. „Kardil oli treeningpäeva alguses probleeme, kuid saime kõik korda. Rada on väga hea, tuleb sujuvalt sõita, üritada hoogu säilitada ja püsida ideaaltrajektooril.“
Möödunud hooaja rallikrossi Eesti meistrivõistlused SuperCar-klassis pronksiga lõpetanud Mart Tikkerbär märkis, et autoga tegi tiim töö ära mullu sügisel. „Sügisesed tegemised on asja ette läinud, praegu on auto parem kui eelmise hooaja kestel jõudsime teha.“
Samas klassis läinud aastal viienda koha saanud Arvo Kask rääkis, et kahe hooaja vahel täiustati autot oluliselt. „Tugevdasime jõuülekannet ja värskendasime mootorit. Eelmisel aastal oli tõsiseid probleeme just jõuülekande vastupidavusega.“
Siim Saluri võistles viimati 2021. aastal. „Kuna võistluspaus oli pikk, siis tahtsime lihtsalt tulla proovima, uus rada pakkus samuti huvi. Testipäev oli lihtsalt sõidu nautimine, tõenäoliselt ma Eesti meistrivõistlustest osa ei võta. Tegutseme selle nimel, et startida Euroopa meistrivõistluste viimastel etappidel, aga kindel see ei ole.“
Rallikrossi Eesti meistrivõistlused koosnevad kuuest etapist, esimene sõidetakse 29. aprillil Raassillal, sari jätkub Kulbilohu ja Misso radadel vastavalt 20. mail ja 3. juunil. Kolmas osavõistlus peetakse Piiroja rajal 1. juulil, 5. augustil jätkub rallikrossisari Kehalas ja viimane etapp toimub 9. septembril LaitseRallyPark´is.
Kalender
29. aprill – Raassilla, 1. etapp
20. mai – Kulbilohu, 2. etapp
3. juuni – Misso, 3. etapp
1. juuli – Piiroja, 4. etapp
5. august – Kehala, 5. etapp
9. september – LaitseRallyPark, 6. etapp
[See image gallery at uus.autosport.ee]
The post FOTOD ja VIDEO. Treeningpäev kergitas katet uuelt rallikrossihooajalt appeared first on Eesti Autospordi Liit.