Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Autoralli EM-sarja kolmandal etapil Rootsis näeb isa ja poja Solbergide vahelist heitlust, stardis üks Eesti võistluspaar

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Rootsis autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) kolmas etapp. Skandinaavia kuninglikule rallile registreeris kokku 41 võistluspaari, kelle seast leiab ka ühe Eesti ekipaaži.

Eestlastest on stardis seekord ERC Junior klassi arvestuses sõitvad Karl-Markus Sei / Martin Leotoots. Võistlusautoks on neil Peugeot 208 Rally4. Auto valmistab eestlastele ette ALM Motosport. Sei kuulub Team Estonia Autosport 2024 koosseisu.

Sei sõnul talle Rootsi teed väga meeldivad ning kruusa peal tunneb ta end palju kodusemalt kui asfaldil. „Teisipäeval tegime kaasa ametliku testipäeva. Saime sõita päris sarnast lõiku, mis meid testikatel ees ootamas, nii et saame siit ühtteist kaasa võtta. Test möödus viperusteta. Teede profiil on siin Eesti teedega sarnane, aga need katsed on kitsamad ja pinnas on ka veidi teine. Teed on kiired ja lahedad, mis mulle meeldivad. Eesmärk on lõpuni jõuda, et neid katseid oleks tulevikus parem sõita, kui oleme varasemalt läbi sõitnud. Kaks kruusarallit on nüüd järjest ja sellele pinnasel tunnen ennast kodusemalt kui asfaldil. Mina annan endast igal juhul parima,“ sõnas Karl-Markus Sei võistluse eel.

13.-15. juunini sõidetakse teine Skandinaavia kuninglik ralli Karlstadi piirkonna ümbruses. Eelmisel aastal tõstis esikoha karika pea kohale koduradadel sõitnud Oliver Solberg. Talle järgnesid uusmeremaalane Hayden Padon ja lätlane Mārtiņš Sesks.

ERC põhiklassi regristeeris 22 võistluspaari, kes hakkavad võidu sõitma meistrivõistluste punktide eest. ERC3 klassis on seekord stardis viis ekipaaži ning ERC4 ja Junior ERC klassist leiab 14 võistluspaari.

Kolme päeva jooksul läbitakse kokku kruusal 191,05 katsekilomeetrit. Neljapäeva lõunal sõidetakse vabatreening, kvalifikatsioonikatse ning testikatse. Ralli algab neljapäeva õhtul lühikese katsega, mille pikkuseks on 2,23 km. Reedel sõidetakse neli korduvkatset, mis moodustab kokku 83,11 km katseid. Suurem osa rallist sõidetakse laupäeval, kus on kavas samuti kavas neli korduvkatset. Laupäeval läbitakse kaitsekilomeetreid kokku 107,95. Punktikatse saab Eesti aja järgi alguse 17.05.

Ralli suurfavoriidiks võib ilmselt pidada mullust võitjat Oliver Solbergi, kes tuleb see aasta starti Škoda Fabia RS Rally2 autoga. Viie aasta järel saab Solberg võistelda enda maailmameistrist isa Petter Solbergi vastu, kes tuleb starti Volkswagen Polo GTI R5 autoga.

“See oli minu idee. Nüüd kui olen Škoda tiimis, ei saa ma sõita autoga, mida kasutasin eelmisel aastal – nii et ma ütlesin isale: “Tule nüüd! Võta Polo, mine ja lõbutse!” Teda ei pidanud palju veenma,” rääkis noorem Solberg enne rallit. “Tõsiselt, see saab lihtsalt olema väga tore, et saan isaga taas ühel üritusel võistelda. Loomulikult saab olema huvitav vaadata aegu ja tõenäoliselt, kui olen finišis, on tema aeg esimene, mida vaatan,” lisas Oliver Solberg.

“Viis aastat on möödas, kui osalesin Walesi rallil, pärast seda pole midagi olnud. Meistrivõistlustel on kiirus uskumatult suur ja sa ei saa lihtsalt niisama uuesti alustada. Loomulikult on minu eesmärk Oliverile ära teha ja ralli võita,” kommenteeris Petter Solberg enda ja poja vastasseisu. Viimati võistlesid Solbergid teineteise vastu 2019. aasta Walesi rallil ja tookord jäi peale vanem Solberg.

Solbergide elu kodurallil võiksid nende jaoks keeruliseks teha EM-sarja liider prantslane Mathieu Franceschi (Škoda Fabia RS Rally2) ja mullune teine koht Hayden Paddon (Hyundai i20 N Rally2) ning Citroën C3 Rally2 autoga starti tulev norralane Mads Östberg. Kindlasti ei tohi ära unustada Toyota Yaris GR Rally2 autoga startivaid Mārtiņš Sesksi ja Mikka Heikkilät, kes samuti võivad Rootsis väga kiired olla.

Skandinaavia kuninglik ralli saab stardi 13. juunil, kui Eesti aja järgi kell 21.05 algab lühike avakatse.

The post Autoralli EM-sarja kolmandal etapil Rootsis näeb isa ja poja Solbergide vahelist heitlust, stardis üks Eesti võistluspaar appeared first on Eesti Autospordi Liit.