Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Eesti Autospordi Liidu ja Eesti Maksu- ja Tolliameti ühisavaldus

Eesti Autospordi Liit (EAL) ja Maksu- ja Tolliamet (MTA) alustasid infovahetuse-alast koostööd tõstmaks autospordivõistluste organisaatorite teadmisi maksukorralduse printsiipidest ja parandamaks sektori üldist maksukäitumist.

Koostöö laiem eesmärk on tagada kogukonnas ühtne ja aktsepteeritud standard maksuarvestuses ja maksude tasumisel, mis omakorda aitab kaasa ausa konkurentsi tagamisele ja maksukuulekusele võistluste korraldajate hulgas.

MTA kinnitusel on rutiinse analüüsi käigus ilmnenud sektoris väga suuri erinevusi turuosaliste maksukäitumises. See ei pea küll tingimata viitama võimalikele puudustele äri- ja mittetulundusühingute maksuarvestuses, kuid on piisav alus põhjalikuma nõustamise või maksukontrolli läbiviimiseks. Eesmärk on veenduda, et maksumaksja on tekkinud tulusid ja kulusid kajastanud täies mahus ja õiguspärasel viisil.

MTA maksuaudiitori Kristi Aiti sõnul on amet analüüsinud Eesti autospordi võistluste korraldajate maksunäitajaid ja tuvastanud võimalikke maksuriske, mis seisnevad eelkõige järgmises:
1) käibemaksukohustuse vältimiseks korraldatakse võistlusetappe erinevate mittekäibemaksukohustuslastest äriühingute või MTÜ-de kaudu;
2) võistlejate ja pealtvaatajate poolt makstava sissepääsuteenuse ja reklaamiteenuse käive jäetakse deklareerimata;
3) võistlusetappide läbiviimiseks kaasatakse registreerimata tööjõudu ega tasuta tööjõumakse.

„Nii võistlejate kui pealtvaatajate poolt makstud sissepääsuteenus on ettevõtte käive, mis kuulub maksustamisele. Võistlusetappide korraldamiseks erinevate juriidiliste kehade kasutamine käibemaksukohustuse tekkimise vältimiseks ei ole lubatud.  Käibemaksukohustuslasena registreerimise kohustus tekib äri- või mittetulundusühingute siis, kui tema maksustatav käive aasta algusest ületab 40 000 eurot. Samuti peab võistluste korraldamiseks kaasatud tööjõud olema töötamise registris registreeritud ja samuti tuleb deklareerida neile tehtud palgamaksed. Töötamise alustamine tuleb registreerida hiljemalt tööd tegeva isiku tööle asumise hetkeks. Koostöös EAL-iga soovime tagada, et Eesti autospordis oleks võistluste korraldajate seas aus konkurents ja ühetaolised mängureeglid“, sõnas Ait.

„Autospordist on tänaseks saanud arvestatav majanduse allharu, mille osalisteks on nii võistluste korraldajad kui ka võidusõidutiimid, võidusõidutehnika ehitajad ja maaletoojad, varustuse ja varuosade müüjad, võistlusradade omanikud ja haldajad ning paljud teised otsesemalt või kaudsemalt meie spordiga seotud ettevõtjad. Rääkimata siis veel sellest, et meil korraldatakse maailmameistrivõistluste etappi. On oluline, et meie sektor tervikuna toimiks usaldusväärse partnerina teiste osapoolte ja loomulikult ka Eesti riigi jaoks. Vaid nii saame loota, et autosport on soositud koostööpartner ja riigi tasandil motiveeritud võimalikeks uuteks investeeringuteks kõige laiemas tähenduses.“ sõnas EAL juhatuse esimees Janis Kaal.

Kindlasti ei maksa karta küsida MTA nõustajatelt võimalike kahtluste korral abi, vastavad kontaktid on hõlpsasti leitavad aadressil https://www.emta.ee/ariklient/amet-uudised-ja-kontakt/kontaktid/klienditugi . EAL ja MTA on valmis nii nõustama kui koolitama seonduvate murede lahendamiseks.

Küsimused ja lisainfo: info@autosport.ee