Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Eesti – Läti ühismeeskond tuli kestvussõidu MM-il pronksile

Poolas Augustowos sõideti paadiklasside F-4 ja F-2 meeskondliku kestvussõidu MM. Mõlemal võistluspäeval pidi kuni neljaliikmeline meeskond suutma 6 tunni jooksul läbida võimalikult palju võistlusringe. Boksipeatused koos tankimiste ja pilootide vahetusega muutsid võistluse eriti põnevaks.

Photo: Arek Rejs

Eestist osales Eesti -Läti ühismeekonnas esmakordselt F-4 klassis Stefan Arand. Kui enamus konkurentide meeskondi kasutasid 3-4 pilooti siisEesti-Läti meeskond otsustas läbida võistluse ainult Arandi ja noore Läti  võidusõitja Nils Slakterisega. Otsustati sõiduaeg jagada 1,5 tunnisteks vahetusteks ja võtta sõidust maksimum.

Photo: Arek Rejs

Kestvussõitudes kasutatakse lendstarti, kus stardipaadi taga püüavad kõik omale välja võidelda parimat positsiooni stardiks. “Pidime mõlemas stardis kohe alguses olema natuke agressiivsemad, et saada head positsiooni roheliseks lipuks. Kui oleks natukene tagasi hoidnud oleks kohe meie positsioon üle võetud.” kommenteeris Arand harjumatut starti.

Esimeses sõidus sai Arand hea lähte ja hoidis teist kohta. 20 ringil leidis Arand võimaluse liidrist möödumiseks ja asus
sõitu juhtima. Oma esimese 1,5 tunnise vahetuse lõpetas Arand esimesena. Järgmised 1,5 h oli Slakterise kord sõita, kuid kahjuks sai saatuslikuks üks halb laine ja paat lendas esikohalt uppi. Piloodiga oli kõik korras ja paat toimetati kiirelt kaldale kus meeskond alustas tööd, et saada paat võimalikult kiirelt sõitu tagasi. Mehaanikud tegid kõva tööd ja rajale saadi tagasi küll kõva kaotusega liidrile, kuid kahe päeva arvestuses oli igal võidetul punktil suur väärtus. Esimesest sõidust saavutati seitsmenda koha punktid. Esimese sõidu võitsid kolm kogenud Prantsuse pilooti Dailly, Brisset ja Kauffmann.

Photo: Arek Rejs

Teine võistluspäev andis lootust kohta parandada ja stardiks oli roolis jälle Arand, kes läks ka kohe sõitu juhtima. Enam vigu ei tehtud ja mõlemad piloodid hoidsid esimest positsiooni sõidu lõpuni. Teisest sõidust võetud maksimumpunktid andsid kahe sõidu kokkuvõttes Eesti-Läti meeskonnale MM-ilt pronksmedali.

Photo: Arek Rejs

“Esimene võistluspäev algas meie jaoks väga hästi. Esimesed poolteist tundi olin roolis mina. Stardist sain teisena minema ja
peale 30 minutit suutsin tõusta liidriks. Esimene vahetus läks hästi, kuid kahjuks lätlasel Slakterisel läks esimese koha pealt paat lendu ja lõpetas tagurpidi. Paat õnneks väga katki ei läinud, peale meeskonna kõvat tööd saime paadi uuesti vette ja esimese päeva lõpuks teenisime ka mõned punktid. Teine päev algas veel paremini – sain kohe stardist võistluste liidrikoha enda kätte ja suutsime seda lõpuni hoida. Suured tänud tervele Rigas Powerboat Tiimile, kes mind meeskonda kutsusid ja mulle selle võimaluse andsid ja loomulikult suured tänud minu oma meeskonnale ja isale, ilma kelleta seda tulemust ei oleks ka tulnud.” kommenteeris Arand peale võistlust.

Maailmameistriteks tulid esimese sõidu võitnud ja teises sõidus teiseks tulnud prantslastest meeskond kuhu kuulusid Jeremy Brisset, Dailly Quentin ja Romuald Kauffmann. Hõbedale sõitsid samuti prantslased Antoncic Fabrice, Helluin David, Lemesle Margot ja Manchon Matthieu.

Photo: Arek Rejs