Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Eesti võitis esmakordselt sõidetud autoralli Balti mere meistrivõistlused

Autoralli Soome, Leedu, Läti ja Eesti meistrivõistluste raames sõideti 2023. aastal neli Balti mere meistrivõistluste etappi. Parimaid selgitati kuue masinaklassi ja riikide arvestuses. Kokku osales üle 150 võistluspaari 11 riigist.

Hooaeg algas Soomes ja lõppes Eestis

Ralli Balti mere meistrivõistluste hooaeg sai alguse Soomes, kui märtsis sõideti hooaja ainus talveralli Jyväskylän Talviralli, mille võidu võtsid Mikko Eskelinen / Arto Kapanen (Ford Fiesta RS WRC). Eestlaste parima tulemuse eest hoolitsesid Peugeot 208 Rally4 autoga võistelnud Patrick Enok / Rauno Rohtmets, kes sõitsid välja oma klassi (3) kolmanda ja absoluudi viienda koha.

Hooaeg jätkus juuni alguses Leedus Rally Žemaitijaga. Etapivõit läks koduteedel Škoda Fabia N5 autoga võistelnud Martynas Samsonasele / Ervinas Snitkasele. Lõunanaabrite juures näitasid eestlastest parimat minekut Pranko Kõrgesaar / Ott Kuurberg (Ford Fiesta Rally4), kes lisaks võidule klassis 3 said absoluutarvestuses kirja 12. koha.

Augusti alguses võisteldi Lätis, kus Rallijs Cēsisele startis senise hooaja suurim osalejate arv 59. Kolmanda etapi võit läks 16-aastasele norrakale Karl Peder Nordstrandile (Škoda Fabia SRT Proto) ja tema kaardilugejale Jørn Norum Listerudile. Kui senise hooaja jooksul polnud Eesti võistluspaarid absoluutarvestuses veel esikolmikusse jõudnud, siis nüüd sai see Timmu Kõrge ja Arro Vahtra ( Mitsubishi Lancer Evo X) poolt tehtud. Eestlastele kuulus kolmas koht nii klassi 4, kui absoluutarvestuses. Võitjatest jäid nad maha 19,15 sekundiga.

Hooaeg kulmineerus kolm nädalat hiljem Kesk-Eesti teedel, kui sõideti 20. Humus Paide Rally. Kui senise kolme etapiga oli Balti mere meistrivõistlustel stardi saanud 99 võistluspaari, siis Paides hakkasid punktide eest heitlema koguni 94 võistluspaari. Teist rallit järjest võitlesid võidu nimel norralased Nordstrand/Listerud, kes aga pidid lõpuks tunnistama nappi 0,6-sekundilist kaotust Priit Koigile / Kristo Tammele, kellele kuulus lisaks absoluutvõidule klassi 1 etapivõit.

„Teise päeva esimeses pooles tegime päris palju legendi muudatusi, mis olid ajendatud reede õhtusest libedast katsest, mistõttu muutsime legendi päris palju aeglasemaks. See maksis meile hommikul palju kätte. Lõunapausi ajal tegime legendis korrektuure ja tõstsime tempot. Viimasel katsel olime esimeses pooles tagapool, kuid teises pooles lisasime ilma liigsete riskideta tempot. Kuigi vigu esines mahapööretes, siis tundub, et kiiretes osades võtsime selle vahe tagasi,“ võttis Koik võiduka Humus Paide Rally kokku.’’

Hooaja kokkuvõttes eestlastele mitu poodiumikohta

Klassis 1 (Rally 2/R5/Rally2 Kit/S2000) võitsid meistritiitli ukrainlased Serhii Potiikole / Ivan Mishynile (Škoda Fabia Rally2 Kit), kes osalesid neljast etapist kolmel ja võitsid neist kaks. Klassi teine koht läks Sergey Ugerile / Maria Ugerile (Ford Fiesta R5). Kuna reeglite järgi pidi punktide kirja saamiseks osalema vähemalt kahel etapil, siis rohkem klassis 1 hooaja kokkuvõttes punktisaajaid polnud.

Klassis 2 (Rally3, N-rühm) kuulus meistritiitel Eesti/Soome ühisekipaažile Kristjan Kajakas / Ari Tiukkanen (Ford Fiesta Rally3). 18 punktiga jäid neist maha lätlased Ilja Zakmans / Estere Zakmane (Mitsubishi Lancer Evo X) ja kolmandad olid eestlased Esmar-Arnold Unt / Raiko Lille (Ford Fiesta Rally3).

Klassis 3 (Rally4) edestas kuue punktiga lähimaid konkurente 15-aastane türklane Can Alakoc, kellel kahel etapil istus kõrval Sander Pärn ja ühel Andris Malnieks. Hõbemedal läks Itaaliasse võistluspaarile Giovanni Trentin / Danilo Fappani ja pronks kuulus eestlastele Pranko Kõrgesaarele / Ott Kuurbergile.

Klassis 4 (rahvuslikud 4WD autod) võtsid võidu kaks etapivõitu saanud Karl Peder Nordstrand / Jørn Norum Listerud (Škoda Fabia SRT Proto). 12 puntki kaugusele jäid norralastest lätlased Emils Blums / Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja neist omakorda kuue punkti kaugusele kahel etapil osalenud Timmu Kõrge / Arro Vahtra (Mitsubishi Lancer Evo X).

Klassi 5 (rahvuslikud 2WD autod üle 2000cc) hooaja parimad olid Jari Valtaala / Pekka Penttilä (Toyota Altezza RS200). Kolmel etapil osalenud soomlaste järel said teise koha eestlased Tarmo Lee / Tõnu Nõmmik (BMW 320) ja kolmanda lätlased Zigurds Kalninš / Renars Salaks (BMW Compact).

Klassis 6 (rahvuslikud 2WD autod kuni 2000cc) kuulusid nii meistritiitel, kui ka hõbemedalid eestlastele. Klassivõit läks 16-aastasele Oskar Männametsale (Citroën C2 R2 Max) ja tema kaardilugejale Holger Enokile, kes edestasid 13 punktiga AZLK-2140 autoga võistelnud Enn Pärnamäge / Andreas Liimanni.

Kui esimesed kaks kohta kuulusid eestlastele, siis kolmas koht läks võrdsete punktidega jagamisele kahe Läti ekipaaži vahel: Madars Dirinš / Gints Lasmanis (Honda Civic) ja Eriks Kursišs / Agija Alle-Kursiša (Opel Astra).

Kümne punkte teeninud riigi arvestuses oli parim Eesti, kellele järgnesid Läti ja Soome.

Balti mere ralli meistrivõistluste punktitabeli leiate SIIT

Eesti Autospordi Liidu spordidivisjoni juht Kuldar Sikk: „Kokkuvõttes võib öelda, et sarja käivitamine läks üle kivide ja kändude, kuid hooaja teisel poolel asjad paranesid. Kuigi esialgne plaan nägi ette, et hooaja karikad jagatakse välja viimasel etapil, siis lõpuks otsustasime, et seda tehakse iga alaliidu hooaja lõpetamisel. Plaan on sarjaga jätka ja novembri kuu jooksul peaks selguma esialgne kalender. Kindlasti innustame võistlejaid osalema ning oma võistlusplaanis BSRC võistlustega arvestama. Võistlejate tagasiside sarja osas on teretulnud, oma mõtted võib saata ralli@autosport.ee .“

The post Eesti võitis esmakordselt sõidetud autoralli Balti mere meistrivõistlused appeared first on Eesti Autospordi Liit.