Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Jäärajasõidu Eesti karikavõistlused startisid osavõturohkelt

Jäärajasõidu Eesti karikavõistluste sarja avaetapp peeti Korijärve ideaalilähedasel jääl. Suurepäraseid võistlusolusid oli kasutamas tänavasõidurehvidega varustatud võistlusklassides 97 ja piikrehvidel võistlusklassides 44 autosportlast.

Kui jääolud olid suurepärased, siis lumi puudus sootuks ja rajameistritel tuli sõidujoon maha märkida kunstlike tähistega. Ühtpidi säästis see võistlejaid võimaliku lumevalli kinnijäämisest ja nõndaviisi täielikult nurjunud sõiduvoorudest, teisalt aga nõudis suurematki täpsust. Sõidujoonest väljavajumine ei olnud küll saatuslik, kuid sellele naasmine ajakulukas, sisekurvi lõikamine aga tähendas kopsakaid trahvisekundeid. Keerukust lisas rajamärgistuse õige hindamine ja eelise andis kiire rajaõppimise võime.

Jäärajasõit on unikaalne kogemus, milles meeldiv ühendatud kasulikuga ja raske on nimetada mõnd autosportlast, kes seda ei naudiks. Nõnda pole imestada, et Korijärvele oli saabunud võistlejaid ja võistlusmasinaid väge erineval tasemel ja erinevatelt spordialadelt alagajatest autospordiharrastajatest kuni Eesti meistriteni rallikrossis ja “põllurallikatest” kuni tipptasemel homologeeritud moodsa ralliautoni välja.

Piikrehvidel sõitvate võistlusklasside hulgas osalesid mullu ka Eestis käivitatud krosskart 125 klassi masinad. Poodiumi vallutasid Eesti Autospordi Liidu noorteprogrammi Rallikrossi Tulevikutäht sõitjad. Esikoha saavutas alles oma teist võistlust krosskardil sõitnud Kaspar Pikkpõld, kes krosskardini jõudis läbi Eesti Autospordi Liidu korraldatud noorte hobikardisarja Kardispordi Tulevikutäht.

“Viimati istusin krosskardis mullu Eesti rallikrossi meistrivõistluste viimasel etapil Pärnus ja kahjuks pole vahepealsel ajal treenimine võimalik olnud. Seda enam kannustas sõidunälg aga nii hea hoog üllatas pisut ennastki,” lausus rahulolev võitja. “Läksin kohe esimeses voorus täiega panema ja teises sõiduvoorus püüdsin aega parandada pisut konservatiivsema sõidujoonega, kuid tundus, et agressiivsem sõidustiil sobis mulle paremini ja kolmandas voorus sõitsin taas mulle harjumuspärasemal viisil. Näib, et see töötas!” Klassi teise kohaga lõpetas teise sõiduvooru võitnud Geir Genor Muttik ja kolmandana tõusis poodiumile krosskardil debüteerinud Jürgen Laansoo.

Jääraja EKV sarjas on planeeritud veel 3 etappi, neist järgmine juba 11. veebruaril Viljandi linnas Viljandi järve jääl..

Tänavarehvidega klassid

Noored: 1. Andri Kutsar, 2. Kaarel Kutsar, 3. Ruudi Reinumägi.

Naised: 1. Anu Kommer, 2. Maria Roop, 3. Grete Mia Koha.

Esivedu: 1. Sten-Erik Sild, 2. Tom Adamson, 3. Tauno Juhanson.

Tagavedu üle 2000 cm3: 1. Mairo Kägu, 2. Imre Reha, 3. Timmo Kroonmäe.

Tagavedu kuni 2000 cm3: 1. Eke Nurm, 2. Kristen Priilinn, 3. Kristjan Priilinn.

SSV: 1. Lauri Soots, 2. Toomas Veske, 3. Jaan Kollo.

4WD: 1. Indrek Paluteder, 2. Kevin Kangur, 3. Sander Veesaar.

4WD Mini: 1. Hardi Sarv, 2. Martin Rist, 3. Kristjan Kutsar.

Piikrehvidega klassid

Krosskart 125: 1. Kaspar Pikkpõld, 2. Geir Genor Muttik, 3. Jürgen Laansoo.

Krosskart 650: 1. Jonathan Lee Mäe, 2. Rait Sööt, 3. Laur Langeproon.

Krosskart Xtrem: 1. Janar Muttik, 2. Lucas Orav, 3. Frederik Märtin.

2WD Sport: 1. Erich Unt, 2. Kristjan Kutsar, 3. Mark-Egert Tiits.

4WD Sport: 1. Aiko Aigro, 2. Ennor Lugna, 3. Raik-Karl Aarma.

Võistluse detailsed tulemused mylaps.ee

Kaspar Pikkpõld võitis jäärajasõidu EKV I etapi. Foto: MorroW Shoots

The post Jäärajasõidu Eesti karikavõistlused startisid osavõturohkelt appeared first on Eesti Autospordi Liit.