Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

LGT rallitiimi Arctic Lapland Rally päeviku V osa. „See oli karm sõit.“

Allar Goldberg / Kaarel Lääne said 59. Arctic Lapland Rallylt oma klassi teise koha. See on omamoodi ime, sest kõik oleks võinud lõppeda esimese katse keskel, kui vaid umbes 11 km oli sõidetud.

Õigemini oli korduvalt ohte, kus sel aastal oleks see sõit üleüldse ära jäänud, sest mitmed hooldusse saadetud komponendid nagu käigukast, turbo ja amortisaator saabusid viimasel minutil. Ilmaennustuste järgi oli sel aastal lootus saada tõeliselt arktiline ralli kogemus. Kui reedel 2. veebruaril oli ilus ja päikesepaisteline ilm, siis laupäevaks lubati tugevat tuult ning tuisku.

Üldarvestuses reedese päeva 109. kohal lõpetanud LGT rallitiim otsustas, et kuus edaspidikäiku olid ju olemas ja ca 175 km rallit veel ees. Arctic Lapland ralli on võistlus, kus on alustanud ka 250 ekipaaži, kuid lõpuni on tulnud vaid pooled. Katsed on kitsad, lumevallid on kõrged. Piisab vaid ühest veast ja enam lumevallist pääsu pole. Kui ei juhtu ime ja ei saada abi kohalikult traktoristilt.

Kuuenda ja seitsmenda katsega anti hagu ning ekipaaž nr. 99 tõusis 87. kohale. Kaheksanda katse lõpuks veel neli kohta 84. kohale ning kuna klassi liider sõitis rajalt välja, tõusime ka juba klassi arvestuses poodiumile.

Üheksandale katsele sõideti üle 100 km. Katselt kolmas aeg omas klassis. Kümnes katse lõppes samuti kolmanda ajaga. 11. katse tühistati probleemide tõttu pealtvaatajatega. Seega jäi veel viimane 32,65 km. Vahe esikohaga oli 11 minutit ning sellega lõppjärjestus sisuliselt selge.

Tagasi poodiumile oli taas üle 100km sõidu ja väga pikk ralli nädalavahetus oligi läbi saamas. “See oli karm sõit! Arctic Rally on ikka midagi teistsugust, kui me kunagi varem kogenud olime,” ütles tiimipealik Martin Goldberg. “Hoolimata eelmise aasta kogemusest, et justkui teadsime, mis meid ees ootab, üllatusime siiski,” lisas ta. “Muidugi, meie enda vigu ja tähelepanematust oli samuti. Muretsemine asjade pärast, et kas käigukast kohale jõuab või miks varu turbo ei saanud tehnilises plommitud – nii ongi oht, et pisemaid asju ei pane tähele, lisas Martin juurde.”

“Odavad vead on ühel hetkel kõige kallimad, nagu aru saime,” sõnas kaardilugeja Kaarel Lääne. “Ja meil oli jälle õnne, et just üheksandalt katselt 10-le sõites ütles kaardi lugemiseks 6 aastat kestnud kolmeeurone lamp üles ja saime vahepealses nn. kaughoolduse alas selle välja vahetada.” ütles kaardilugeja Kaarel Lääne selle aastase Arctic Rally kohta. “Jah, nõus,” lisas Allar Goldberg, lisades, et: “Vale rehvirõhu valik tuli samuti puhtalt ju patareidest, need ei maksa palju. Seade ju töötas, kuid hiljem teise manomeetriga kontrollides oli erinevus 0.3 baari.”

“Hea viis, kuidas ca 20-kilomeetriga 2000€ kulutada,” võttis Allar ralli kokku. 2024 Arctic Lapland Rally võitsid Soome meistrivõistluste arvestuses Mikko Heikkilä/Kristian Temonen. Teiseks tulid eelmise aasta võitjad Teemu Asunmaa/Ville Mannisenmäki. Kolmanda koha pälvisid Roope Korhonen/Anssi Viinikka. Elfyn Evans / Scott Martin olid ralli üldvõitjad, kuid nemad SM-punkte ei teeninud.,

Tiimi kokkuvõtteid Arctic Lapland Rally käigust saad vaadata tiimi Youtube kanalilt.

LGT Facebooki leht.

The post LGT rallitiimi Arctic Lapland Rally päeviku V osa. „See oli karm sõit.“ appeared first on Eesti Autospordi Liit.

Generated by Feedzy