Marko Muru sai rallikrossi maailma tippude seas kolmanda koha
Marko Muru saavutas Belgias Metteti rajal sõidetud rallikrossi FIA RX2e sarja etapil kolmanda koha. Samas klassis võistlesid seekord ka rallikrossi MM-i tippsõitjad.
Kuna Belgiasse planeeritud rallikrossi MM-i tippklassi etapp jäi ära, eelmisel võistlusel Lyden Hillis juhtunud elektriautode põlengu põhjuste uurimine jätkub, startisid mitmed selle sarja ässad RX2e võistlusel. Murul tuli seega võidu sõita MM-i liidri, viiekordse maailmameistri Johan Kristofferssoniga ning sama sarja esiviisikusse mahtuvate Timmy ja Kevin Hanseni ning Ole Christian Veibyga.
19aastane eestlane alustas võistlust kvalifikatsiooni teise kohaga, kaotades Kevin Hansenile 0,84 sekundiga. “Juba vabatreeningutel nägime, et kiirus on olemas,” rääkis Muru. “Kvalifikatsioonis oli rada kuiv ja õnnestus väga hea ring kokku panna.”
Esimeseks eelsõiduks hakkas tibutama vihma ning tingimused muutusid keerulisemaks. “Rajaolud vaheldusid ja sõita oli päris raske,” sõnas esimeses sõidus viienda aja saavutanud Muru.
Teise eelsõitu startis Muru esimesest stardiruudust. “See oli kõige märjem paik, sest rada on veidi kaldu ja vesi valgus sinna. Head starti oli sealt võimatu teha.” Sellest hoolimata tuli teisestki eelsõidust viies aeg.
Teisel võistluspäeval toimusid kolmas ja neljas eelsõiduvoor vihmas ning lõppesid mõlemad Murule üheksanda ajaga. “Neljandas voorus ma oma eelsõidu võitsin, kuid minu sõit toimus vihmas, mitu teist aga juba kuivemates oludes. Seega sõideti neis ka paremad ajad.”
Muru osalusel peetud poolfinaal peatati punase lipuga, sest Veiby keeras auto üle katuse. “Kordusstart ei õnnestunud nii hästi kui esimene, kuid sellegipoolest läks korda saada Kristofferssoni järel teine koht.”
Finaali alustas Muru neljandalt positsioonilt. “Raske sõit oli. Viimasel ringil lõikasin üle äärekivi, mis lõi autol ühe ratta alt. Hambad ristis hoidsin gaasipedaali põhjas ja surusin edasi. Oleks finišisirge natukene pikem olnud, pääsenuks Nils Andersson minust mööda.”
Etapi võitis Kistoffersson, teine oli Mikaela Ahlin-Kottulinsky, Murule kuulus kolmas koht.
Muru tegi tänavu kaks starti RX2e sarjas. Eelmisel võistlusel Rootsis oli ta seitsmes. “Tänavu oligi plaanis kaks võistlust. Järgmise hooaja eesmärk on sõita kaasa täishooaeg.”
RX2e sarjas sõidetakse nelikveoliste elektriautodega, mille võimsus on 270 kW (367 hj) ja maksimaalne pöördemoment 510 Nm.
The post Marko Muru sai rallikrossi maailma tippude seas kolmanda koha appeared first on Eesti Autospordi Liit.