Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Miks VW kontserni peadirektor töölt minema löödi?

Volkswageni kontsern rebib suuruse poolest Toyotaga maailma vägevaima autotootja tiitli nimel ning tööõhkkond ja asjaajamise kombedki paistavad seal olevat täiesti omaette klassist. Peadirektor Herbert Diessile (63) otsustas firma nõukogu anda kinga siis, kui mees oli ärireisil USA-s, muuhulgas inspekteerimas Volkswageni sealset autotehast ning üritamas upitada automargi heitmeskandaaliga hävitatud mainet.
Kui Diess naasis läinud nädala lõpul pärast reisi kontorisse, teatati talle, et … rohkem pole vaja tulla, sest ta enam ei tööta VW peadirektorina.
Tegevjuht ei saanud samas kinga väga ootamatult, sest tume pilv oli tema pea kohal paisunud juba üksjagu aega, selgitab Bloomberg.
Esiteks läks 2015. aastal BMW-st üle ostetud mees mõni aeg tagasi tõsiselt raksu firma nõukogus istuvate ametiühingutegelastega, sest püüdis hiidfirma kasumlikkust suurendada tuhandete töötajate koondamistega.
Teiseks olevat Diessi juhtimisstiil olnud üsna autokraatlik ja mees polevat aastate jooksul suutnud tajuda VW direktoraadis valitsevaid hoovusi, jäädes sestap oma töös sestap lõpuks üpriski isolatsiooni.
Kolmandaks jäi Diess jänni VW tohutu tarkvaraarendusüksuse Cariad loomise, ülesehitamise ja töölepiitsutamisega. Tarkvarahädasid jätkus enam kui küll uute ID-perekonna elektriautodega ning äsja selgus, et (palju kasumlikumad) luksuselektriautod Audilt, Bentleylt ja Porschelt saabuvad müügile loodetust palju hiljem (viivitus võib kujuneda isegi paari aasta pikkuseks), sest ka nende tarkvaraarendusega olevat VW tõsiselt jännis.
Diessi asemele astub kontserni nõukogu otsuse järgi Porsche tegevjuht Oliver Blume (54), kes erinevalt eelkäijast eelistavat Twitteris pläkutamisele kolleegidega suhtlemist.
Kuigi Diess otsustati lahti lasta tagaselja, ei tohiks mees eriti valju häälega nutta, sest mõningate allikate väitel jookseb tema palk edasi töölepingusse algselt kirja pandud 2025. aasta oktoobrini. Koos aktsiaoptsioonide ja muude boonustega võib mees selle ajaga teenida umbes 30 miljonit eurot.

Loe “Miks VW kontserni peadirektor töölt minema löödi?” täispikka artiklit portaalist Autogeenius.