10 küsimust ja vastust kardispordi 2024. aasta Eesti meistrivõistluste kohta
1. Milline on Eesti meistri- ja karikavõistluste kalender?
Kardispordi Eesti meistrivõistluste kalender on järgmine:
10.–11.05.2024 EMV 1. etapp (CIK ja Rotax), Rotax Open KV 1. etapp, Laitse
08.–09.06.2024 EMV 2. etapp (CIK ), Kandava, Läti
14.–15.06.2024 EMV 3. etapp (CIK 3. etapp ja Rotax 2. etapp), Rotax Open KV 2. etapp, Põltsamaa
12.-13.07.2024 EMV 4. etapp (CIK 4. etapp ja Rotax 3. etapp), Rotax Open KV 3. etapp, Aravete
26.–27.07.2024 EMV 4. etapp (Rotax), Aravete
17.–18.08.2024 EMV 5. etapp (Rotax), Läti, Ropaži 333
23.–24.08.2024 EMV 5. etapp (CIK, Põltsamaa
06.–07.09.2024 EMV 6. etapp (CIK 5. etapp ja Rotax 6. etapp), Rotax Open KV 4. etapp, Laitse
2 Kes on Eesti meistrivõistluste korraldaja?
Viimasel kahel hooajal Eesti meistrivõistlusi korraldanud OÜ Wolffurn teatas aasta alguses, et ei soovi korraldajana jätkata. Eesti Autospordi Liit korraldas seejärel konkursi uue promootori leidmiseks, kuid ühtki osalemissoovi ei laekunud. Nii asetas Eesti Autospordi Liit korralduskohustuse ja promootori õigused EAL Sport OÜ-le.
EAL juhatuse esimees Janis Kaal: “Oleme senisele korraldajale Wolffurn OÜ-le ja Ivar Veerusele äärmiselt tänulikud, et neil jätkus kardispordi turbulentsetel aegadel vastutustunnet ja söakust võtta kanda kohaliku kardielu kõige tähtsama lõigu vedamine. Arvestades olusid, tehti maksimumilähedane tulemus. See on väga tugev lähtekoht sarja edasiseks arenguks.”
3. Milliseid rehve kasutatakse ja kust saab neid osta?
Rotax-klassides pöördutakse tagasi Rotax Max Challenge sarja reeglitega ette nähtud Mojo rehvidele. Rehimüüjana jätkab senine Kart Baltic Group.
CIK-FIA klassid jätkavad tänavu LeCont toodetud, kuid uue homologatsiooni rehvidel. Samuti on uus rehvitarnija, alates 2024. aastast Eestis ainumaaletoojana tegutsev EAL Sport OÜ.
Nii võistlemiseks kui treeninguteks müüdavate rehvide ostutingimused on saadaval kardispordi meistrivõistluste uuel kodulehel kartingseries.eu.
4. Kuidas leida vajalikku infot?
Kardispordi Eesti meistrivõistlustega seonduv info on kättesaadav ametlikult veebilehelt kartingseries.eu.
Veebist on edaspidi leitav kogu võistlustele registreerumise ja võistluste jälgimisega seonduv info, sh ülekannete ja ajavõtu edastus reaalajas.
Tungivalt soovituslik on võistlejatel täita võistleja ankeet ja lisada esindusfoto, mille nõuded on kirjeldatud veebikodu vastavas alajaotuses. Hästi sisustatud sõitjaprofiil aitab võistlejal ennast paremini publikule tutvustada, teeb lihtsamaks kommentaatorite töö, on sisendiks videoülekandele ja kindlasti ka väärt platvormiks võimalikele toetajatele.
5. Kuidas saan litsentsi?
Litsentsi hankimine käib sarnaselt viimastele aastatele EAL infosüsteemi app.autosport.ee vahendusel. Valdaval osal sõitjatest on keskkonnas juba varasemalt kasutajakonto, autospordis alustajatel tuleb see esmalt luua. Edasine on suhteliselt intuitiivne teekond oma litsentsitaotluse ja tervisedeklaratsiooni täitmisest kuni digitaalse allkirjastamise ja makseliidese kaudu süsteemisisese tasumiseni, mille järel ongi võistleja digitaalse litsentsi omanik. Jätkuvalt saavad soovijad lisatasu eest (25 eurot) ja selleks toimingu käigus vastava checkboxi täitmisel tellida ka litsentsi plastikkaardi kujul.
6. Kuidas registreeruda võistlustele?
Võistlustele registreerumine hakkab toimuma kõigile litsentsivõtjatele juba tuttava EAL rakenduse app.autosport.ee kaudu. Siinse sportlase jaoks muutub registreerumine lihtsamaks, sest süsteemi sisseloginuna kaasatakse registreerumisel tema andmed automaatselt. Rakendus võimaldab süsteemisiseselt allkirjastada osavõtuavaldus, makselahenduse kaudu on võimalik koheselt tasuda ja tasumise järgselt väljastab süsteem soovijatele ka arve. Tulemusena muutub võistluste mandaat palju mugavamaks ja kiiremaks.
7. Kus hakkab asuma ametlik teadetetahvel?
Paljude jaoks juba harjumuspäraselt täidab ametliku teadetetahvli rolli rakendus Sportity, mis on tasuta allalaetav kõigi mobiilsete seadmete jaoks. Nii on võistluste info ametlik reaalajas kättesaadav nii sõitjatele kui nende esindajatele. Meistrivõistluste parool rakenduses on ESTKART24.
Teadetetahvlit füüsilisel kujul alates sellest aastast enam ei eksisteeri.
8. Kas võistlusklasside tingimused on muutunud?
Jah. Kõige olulisem muutus on CIK-FIA võistlusklasside vanustes. Uued vanuselilsed piirmäärad on järgmised:
Cadet. Sõitjad vanuses 6 (vanus täitub võistluse toimumise aastal kuni 8 aastat (vanus täitub võistluse toimumise aastal). Võistlusklassis osalemine lubatud 8. eluaasta täitumisel kuni jooksva aasta lõpuni.
Micro. Sõitjad vanuses 7 (vanus täitub võistluse toimumise aastal) kuni 10 aastat (vanus täitub võistluse toimumise aastal). Võistlusklassis osalemine lubatud 10. eluaasta täitumisel kuni jooksva aasta lõpuni.
Mini. Sõitjad vanuses 9 (vanus täitub võistluse toimumise aastal) kuni 13 aastat (vanus täitub võistluse toimumise aastal). Võistlusklassis osalemine lubatud 13. eluaasta täitumisel kuni jooksva aasta lõpuni. Tehnilistes tingimustes klassile Mini hakkab kehtima sõnastus: Vähim lubatud kaal koos sõitja ja varustusega on 110 kg.
OK Junior. Sõitjad vanuses 12 (vanus täitub võistluse toimumise aastal) kuni 15 aastat (vanus täitub võistluse toimumise aastal). Võistlusklassis osalemine lubatud 15. eluaasta täitumisel kuni jooksva aasta lõpuni.
OK. Sõitjad vanuses vähemalt 14 aastat (vanus täitub võistluse toimumise aastal).
KZ2. Võitjad vanuses vähemalt 15 aastat (vanus täitub võistluse toimumise aastal).
Rotaxi klasside vanusepiirid ei ole muutunud.
9. Kas tehnilised tingimused on muutunud?
Jah, muudatusi on mitmetes võistlusklassides. Lugege hoolikalt läbi enda võistlusklassi tehnilised tingimused hooajaks 2024 ja veenduge, et kasutatav võistlustehnika vastaks nõudmistele. Lähiajal on avaldame eraldi kokkuvõtte olulisematest muudatustest võistlusklasside lõikes.
10. Kas võistlusklassides on eriauhindu (pileteid jms)?
Jah. Praeguseks on teada auhinnad järgmistes võistlusklassides: Rotax MiniMax, Rotax Max Junior, Rotax Max Senior ja Rotax Max DD2 klasside Eesti meistrid saavad pääsme Rotax Max Challenge Grand Finals võistlustele; Mini, OK Juniori ja OK klasside Eesti meistrid saavad õiguse esindada Eestit FIA Mootorispordi Mängudel 2024 Valencias. Igal etapil saab üks võistleja eriauhinna, milleks on 60-minutiline testsessioon V1600 klassi ringrajaautoga Porsche Ringil. Ühe võistlusklassi meister saab auhinnaks tasuta osalemise V1600 klassi ringrajaautol 2025. aastal Porsche Ringil toimuval EMV etapil. Auhindu võib lisanduda hooaja vältel.
The post 10 küsimust ja vastust kardispordi 2024. aasta Eesti meistrivõistluste kohta appeared first on Eesti Autospordi Liit.
_____________________________
Allikas: Eesti Autospordi Liit – www.autosport.ee