Aravetel selgusid kardispordi Eesti meistrid
Olerex Eesti kardispordi meistrivõistluste kuues ja viimane etapp sõideti laupäeval Aravete kardirajal. Udo Tomanni mälestusvõistlus ja Eesti Koolispordi meistrivõistluste arvestuse etapiks olnud võistluse käigus selgusid ühtlasi värsked kardispordi Eesti meistrid.
Viiest meistrivõistluste klassist olid enne viimast etappi Aravetel selgumata veel kolme tiitli omanikud. Juba eelviimase etapiga Langel olid selgeks saanud klasside Micro ja KZ2 meistrid, Eesti parimad ootasid aga väljaselgitamist klassides Mini, OK-Junior ja OK. Ilmaolud olid nädalavahetuse käigus ideaalsed ning mitmes klassis sõideti välja uued rajarekordid.
Vahetult enne hooaja viimase etapi algust sai selgeks ka tänavu Hispaanias sõidetavale maailmameistrivõistlustele sõitvate võistlejate nimed. Eestit esindavad klassis OK juba oktoobri lõpus sõidetaval MM-l esindavad klassis OK Eestit Markus Kajak, Robin Särg ja Carmen Kraav.
Meistrivõistluste kiireima klassi KZ2 parimaks tõusis oodatult Siim Leedmaa (AIX Racing Team). Kvalifikatsiooni kiireim oli Ken Oskar Algre (AIX Racing Team), kelle ringiaeg 40,913 s ületas vaid kuu tagasi Aravetel Leedmaa poolt sõidetud ajasõidu kiireimat aega peaaegu 0,4 sekundiga.
Finaali startis esimeselt kohalt aga mõlemad eelsõidud võitnud Leedmaa. Kui esialgu nihkus Leedmaa teistelt eest, langes ta kiirus sõidu viimasel kolmandikul ning selja taha ilmusid konkurendid Algre ja Antti Rammo (TARK Racing). Algre, kes oli stardi järel kukkunud koguni neljandaks, tõusis ühtäkki Leedmaast mööda, kuid kaotas siis kohe koha Rammole. Seejärel ärkas Leedmaa otsekui unest, võttis tagasi oma liidrikoha ning seejärel juba kindla võidu. Nende kolme vahel mitme ringi vältel käinud võidusõit oli aga kui ilus punkt ilusale hooajale.
Loodetavasti ei rikkunud pärast finišilipu langemist Algrele määratud tal üleliigselt tuju, sest päeva sõitja nimetust väärinuks paljude pealtvaatajate arvates just tema. Algre ajakaristuse järgselt kuulus kolmas koht Mario Vendlale (Rich Racing).
Hooaja üldarvestuses kuulub meistritiitel Aravete klassis mittevõistelnud Markus Kajakule (AIX Racing Team). Teine Leedmaa ja kolmas samuti Aravetel mitteosalenud Sten Dorian Piirimägi (AIX Racing Team).
KZ2-klassis Aravetel võistlemisest loobumine lubas Markus Kajakul (AIX Racing Team) täielikult keskenduda Eesti meistritiitli kaitsmisele klassis OK. Üldvõit oli punkte silmas pidades küll käega katsutavas kauguses, kuid tehnikaspordis pole miski kindel enne, kui kõik päris kindel pole.
Klassis OK oli tagasi rajal ka hooaja esimese etapi võitnud Ruben Volt (DHR Estonia), samuti eelmisel hooajal OK-s võistelnud Siim Leedmaa (AIX Racing Team), kellest sai tänavusel hooajal Kajaku kõrval teine võistleja, kes korraga kahes klassis võistelnud. Ehkki kummalgi hooaja üldarvestust silmas pidades midagi püüda polnud, said mõlemad suuremate pingeteta keskenduda puhtale võidusõidule.
Hooaja võitu läksid aga lisaks Kajakule püüdma Robin Särg (Gear Racing), Joosep Planken (TARK Racing) ja Carmen Kraav (AIX Racing Team). Rohkem ja vähem olid nende võimalused tiitlile siiski matemaatilist laadi, kuid nagu hiljem selgus, väärib meistrivõistluste lõpparvestust silmas pidades iga võitlus lõpuni võitlemist.
Kvalifikatsiooni võitis Kajak Volti ees ajaga 41,213. See oli koguni 0,6 s kiirem eelmisest kvalifikatsiooni võiduajast augustis sõidetud etapil! Kümneringilised eelsõidud võitis mõlemad Kajak – see andis talle parima stardikoha finaali. 22-ringiline finaal lõppes suveräänsele liidrile aga raja ääres ning pettunud Kajaku liidrikoha päris Volt. Planken teine ja eriti just viimastel etappidel head kiirust näidanud Kraav oli kolmas.
Vaatamata katkestamisele kuulub Eesti meistritiitel Kajakule. Just stabiilselt poodiumikohti noppinud Planken lõpparvestuses teine ning Särg kolmas.
Klassis OK-Junior vajas Mark Dubnitski (DHR Estonia) meistritiitli vormistamiseks ilusat murevaba võistlust. Viimased kaks etappi ülekaalukalt võitnud Dubnitski tegi selles suunas kõik endast oleneva, ületades sarnaselt ülejäänud klasside sõitajatega endale kuuluvat tänavuse aasta ajasõidu parimat ringiaega enam kui 0,5 sekundiga.
Eelsõitudes liikus Dubnitski jaoks samuti kõik plaanipäraselt. Vähemalt esialgu, sest tehniliste probleemide tõttu kukkus ta võistlejaterivis palju kohti tahapoole. Vaatamata sellele oli teine stardikoht igati sobilik tiitli võitmiseks, sest konkurentide käsi ei käinud just palju paremini: Damir Mingazov (AIX Racing Team) ja Iivari Tuomilehto (JTL Racing) katkestasid ühe eelsõidu omavahelise kokkupõrke tulemusena, Mia-Mariette Pankratovi (AIX Racing Team) kardi mootor ei toiminud korralikult ning ta nägi tõsist vaeva ülejäänud pundiga üheskoos sõitmisega.
Draama läks aga lahti finaalis, kus kordusstardist ei saanud Dubnitski paigalt minema. Vahetatud süüteküünal osutus reeglite rikkumiseks ning vaatamata sellele, et ta tuli üle finišijoone esimesena, oli tulemuse diskvalifitseerimine kindel. Poodiumi kõrgeimale astmele tõusis sellega Mingazov, Teemu Moipio teine ja Tuomilehto kolmas.
Õnneks ei vääranud finaalsõidu diskvalifitseerimine Dubnitski teed üldvõidule. Vastne Eesti meister jäi punktiarvestuses napilt edestama Mingazovi ja Tuomilehtot.
Klassis Mini oli meistritiitli saatus samuti lahtine. Vaieldamatult parimad võimalused selle võitmiseks olid Hugo Rajametsal (Vihur Team), kellele nimele kuulusid ka viimased kolm etapivõitu. Vaatamata sellele tegi peamine konkurent ja klassi valitsev Eesti meister Andri Tšikin (DHR Estonia) kõik endast oleneva, et Rajametsa elu raskeks muuta.
Õigemini tegi Tšikin kõige paremini seda, mida temalt eelmise aasta jooksul mäletame: eksimustevaba sõit ning kindel võit olid antud olukorras parimad, mida ta tiitlit lootes teha sai. Tehku konkurendid Rajamets ja Aleksander Uusneem (AIX Racing Team) tagapool juba mida iganes.
Tšikin võttiski võidu, seda klassi debütandi ja imelist sõitu teinud Meryl Peldese ees. Kolmas oli Rajamets, kellele sellest kohast piisas oma esimese Eesti meistritiitli kindlustamiseks. Poodium koosnes sellega kolmest Eesti meistrist: Tšikin 2020. a Mini meister, Peldes 2021. a Micro meister ning Rajamets 2021. a Mini meister.
Üldarvestuses tuli Rajametsa järel Eesti meistrivõistluste arvestuses teisele kohale Tšikin ja kolmandaks Uusneem.
Klassis Micro oli meistritiitli endale üks etapp enne hooaja lõppu kindlustanud Meryl Peldes. Ka tema ainsa konkurendi Mattias Ojapõllu (Vihur Team) seis oli kindel ning teine koht hooaja üldarvestuses sama hästi kui garanteeritud. Imelisi ringiaeg sõideti terve võistluspäeva vältel ka siin klassis ning parandatud sai nii mõnigi rekord.
Võistluspäeva ohjad haaras aga enda enda kätte terve hooaja vältel tublisid esitusi teinud Rasmus Teller (KS Academy). Kindel võit finaalis tiimikaasalse Patrick Orvandi ees oli ilusaks punktiks heale hooajale ning andnud ühes sellega ka meistrivõistluste arvestuses tubli kolmanda koha. Paraku ei vastanud Telleri kart tehnilistele tingimustele ning võit kuulus sellega Orvandile. Kolmandaks tõusis sellega Nikita Ljubimov (AIX Racing Team).
Dramaatliste sündmuste järel pälvis Eesti meistrivõistluste arvestuses kolmanda koha seeläbi Kert Kristian Kiisk (TARK Racing). Kuivõrd KS Academy on esitanud žürii otsuse osas apellatsiooni teate, võivad antud klassi võistluse ja meistrivõistluste tulemused veel muutuda.
Kõige pisemas võistlusklassis Cadet oli taaskord parim Konrad Karjus (Talvar Racing). Teiseks tuli Bennet Korjus (AIX Racing Team) ja kolmandaks Marcus Müil (Talvar Racing). Meistrivõistluste punkte selles klassis ei jagata.
Meeskondlikus arvestuses oli Olerex Eesti meistrivõistluste viimasel etapil parim AIX Racing Team, teine DHR Estonia ja kolmas TARK Racing.
Aravetel sõideti ühtlasi võidu Eesti Koolispordi meistrivõistluste punktidele. Selles arvestuses oli parim Tallinna Mustamäe Gümnaasium, teine Tallinna Humanitaargümnaasium ja kolmas Saue Gümnaasium.
Algselt Brasiilias toimuma pidanud, kuid pandeemia leviku tõttu Hispaaniasse toodud klasside OK-Junior ja OK maailmameistrivõistlused sõidetakse 28.-31. oktoobril Campillose kardirajal. Tänaseks on oma osalemise maailma kardispordi aasta tippsündmusel kinnitanud kolm Eesti võidusõitjat: Markus Kajak, Robin Särg ja Carmen Kraav.
Kui Särg ja Kraav on suurtel tiitlivõistluste debütandid, siis Kajak on tänavu juba jõudnud osaleda nii Euroopa meistrivõistluste sarjas kui septembri alguses sõidetud KZ2-klassi MM-l Rootsis. Läinud hooajal osales ta aga klassi OK maailmameistrivõistlustel Portugalis.
TULEMUSED
KZ2: 1. Siim Leedmaa, 2. Antti Rammo +1,330, 3. Mario Vendla +3,869
OK: 1. Ruben Volt, 2. Joosep Planken +1,811, 3. Carmen Kraav +1,946
OK-JUNIOR: 1. Damir Mingazov, 2. Teemu Moipio +1,932, 3. Iivari Tuomilehto +2,063
MINI: 1. Andri Tšikin, 2. Meryl Peldes +0,237, 3. Hugo Rajamets +0,660
MICRO: 1. Patrick Orvandi, 2. Mattias Ojapõld +0,927, 3. Nikita Ljubimov +6,149
CADET: 1. Konrad Karjus, 2. Bennet Korjus +0,347, 3. Marcus Müil +0,815
MEISTRIVÕISTLUSTE LÕPPSEIS
KZ2: 1. Markus Kajak 217, 2. Siim Leedmaa 190, 3. Sten-Dorian Piirimägi 138
OK: 1. Markus Kajak 183, 2. Joosep Planken 166, 3. Robin Särg 165
OK JUNIOR: 1. Mark Dubnitski 176, 2. Damir Mingazov 167, 3. Iivari Tuomilehto 163
MINI: 1. Hugo Rajamets 194, 2. Andri Tšikin 188, 3. Aleksander Uusneem 170
MICRO: 1. Meryl Peldes 212, 2. Mattias Ojapõld 178, 3. Kert Kristian Kiisk 133
Allikas: Eesti Kardiliit
_____________________________
Allikas: Eesti Autospordi Liit – www.autosport.ee