FOTOD.. Keeruline võidusõit legendaarsel rajal
Rallikrossi Eesti meistrivõistlused jätkusid laupäeval Vasalemmas. Võidusõit legendaarsel rallikrossirajal esitas võistlejaile korraliku väljakutse, sest esimese sõiduvooru ajal sadas vihma ja kruusaosa oli väga libe ja porine. Kõige keerulisem oli toime tulla krosskardisõitjatel, keda oli sel korral võistlemas 33.
Krosskartide masinaklassis võidutsenud pikaajalise sõidukogemusega Sten Oja (Speedcar Wonder) sõnul on ta oma võistlejakarjääri jooksul midagi sarnast kogenud vaid korra. “Päev oli väga huvitav. Algas tugeva vihmasajuga. Esimene eelsõit oli meie jaoks äärmiselt keeruline. Kruusaosal oli lihtsalt bassein, kõik ujus! Kuna krosskart kaalub natuke üle 400 kg, siis tõstab selle maast lahti. Päris tihti oli ohtlik ja olin kaasreisijaks. Samas kruusa peal oli hoog väike, nii et mingit suurt katastroofi ei oleks saanud juhtuda.”
Finaalsõidus startisid esireast Marko Ringenberg (Speedcar Xtreme), Oja ja Joosep Ralf Nõgene (Speedcar Wonder). Hea stardi sai vasakult servast alustanud Nõgene. “Ma sain finaalis hea stardi, aga väliskurvist ei olnud võimalik mööda minna, kuna seal oli varem vihmaga peale kantud muda ja väga libe.”
Oja magas enda sõnul finaali stardi veidi maha, ent ta kiitis nooremat konkurenti: “Joosep Ralf Nõgene sai väga hea stardi, tabas hästi. Kuna ma olin seespool, sain esimest kurvi kaitsta ja võtsin sealt plaani lõpuni sõita ees ja teha jokker kas eelviimasel või viimasel ringil. Finaalis ma vigu ei teinud. Oli väga puhas sõit.”
Nõgene rääkis, et ei suutnud Ojale ilmselt seetõttu vastu saada, et tema krosskart oli liiga pehmes seades. “Seade oli selline, sest päeval oli lausvihm ja mudaralli. Päeva lõpuks oli rada juba piisavalt kuiv, et oleksin võinud jäigema seadistusega sõita, nagu olen harjunud. Üldiselt olen ma teise kohaga rahul, kuna ma enne Vasalemma etappi sellel rajal trenni teha ei saanud ja viimati sõitsin seal 2019. aastal,” ütles Joosep Ralf Nõgene. Masinaklassis Crosskart Xtreme lõpetas võistluse kolmanda tulemusega Ringenberg.
Juunioride arvestuses saavutas krosskartide klassis esikoha Ragnar Kaljuste (Speedcar Xtreme). “Päev algas väga õudselt! Olid sellised ilmastikuolud, millega kunagi varem sõitnud polnud. Väga raske oli alguses harjuda,” kommenteeris esmakordselt nii libedal rajal võistelnud noormees. “Pärast esimest vooru oli selline tunne, et üldse jääb võistlus katki. Aga teises voorus oli ilm juba palju parem. Seal sai hoogu ka natukene juurde. Kolmandas sõiduvoorus oli juba kiirust omajagu.”
Finaalsõidus tagas Kaljustele võidu hea jokkeristrateegia. “Viimasel ringil läksin jokkerisse ja eelviimases kurvis sain konkurendist mööda. See tõi hea koha,” lausus võitja. Crosskart Xtreme Junior-klassis oli teine Patrick Enok (Speedcar Xtreme) ja kolmas Martin Juga (A1M – X750).
Super1600 klassis alistas konkurendid Arvo Kask (Škoda Fabia). Poodiumikoha teenisid sel korral veel Kevin Allik (Mitsubishi Colt) ja Aivo Ojala (Honda Civic).
“Päev algas keeruliselt. Kui rada hakkas kuivama, tuli kiirust ka,” sõnas Kask. “Kas olen nii libedaga varem sõitnud? Eks selle 10 aasta jooksul ole ette tulnud. Tuli kainet mõistust säilitada, et mitte üle pingutada. Eks ikka olin vahepeal selles 1050 kg kaaluvas autos libeduse tõttu reisija ka, aga üldjoontes oli kõik kontrolli all. Intsidente ei olnud, selles suhtes läks päev libedalt. Auto ei saanud ühtegi kahjustust, kellegagi kokku ei põrganud ja sõit sujus.”
Finaalsõidu start Kasel õnnestus. “Sain kohe liidripositsiooni,” rõõmustas ta. “Kuni neljanda ringini oli kõik hästi, siis lõpetas töö roolivõimendi. Siis tuli punnitada, et finaal korralikult lõpuni saada. Tempo küll langes oluliselt, aga õnneks oli piisav edu sisse sõidetud.”
Junior1600 klassis võitis Vasalemma rallikrossi Marko Muru (Honda Civic). Andreas Aulik (Volkswagen Golf 2) oli teine ja Robin Allik (Honda Civic) kolmas.
TouringCar klassis olid parimad: Siim Sündema (Ford Fiesta MK7), Rauno Rappu (VAZ-2106) ja Andreas Aruaas (Ford Fiesta MK6).
Kõige elamusterohkema etenduse andsid Supercar masinaklassi finalistid. Kui stardifooris süttis roheline tuli, sai suurem seltskond minema, ent Sven Orase Ford Fiesta RX jäi liikumatult paigale. Liidrikoha haaras kohe Mart Tikkerbär (Mitsubishi Lancer Evo). Esimesse kurvi jõudes oli teisel positsioonil Raido Notton (Mitsubishi Lancer Evo) ja kolmandal Seido Nõmmküla (Peugeot 207). Peatselt tõusis Edijs Ošs (Škoda Fabia) koha võrra, möödudes Nõmmkülast, kes enne esimese ringi lõppu sõidu katkestas. See tähendas, et kuuest startinust oli võistlema alles jäänud vaid neli.
Tikkerbär suutis ühe ringiga korraliku edu sisse sõita. Tema järel tulid Notton, Ošs ja Andre Kurg (Mitsubishi Lancer Evo). Kui üks ring sai sõidetud, kaldus Nottoni auto stardisirge järgses paremkurvis rajapiireteks kasutatud heinapallide pihta. Ošs tuli tagant hirmsa hooga ja ei saanud eesolevast autost mööda, toimus kokkupõrge. Kuna mittedefektseid autosid oli nüüd rajale jäänud vaid kaks, tähendas konkurentide ebaõnn seda, et stardist viimasena minema pääsenud Kurg võis Vasalemma rallikrossi lõpetada teise kohaga. Nii ka läks.
Tikkerbär sõitis ära ettenähtud 5 ringi ja sai võidu. Kurg läbis samuti 5 ringi. Notton ja Ošs said kumbki sõita 3 ringi. Kolmanda koha karikas anti Nottonile.
Eesti rallikrossi meistrivõistluste järgmine, viies etapp toimub 11. septembril Põltsamaa lähedal Piiroja rajal.
Autospordiajakirja rally.ee initsiatiivil tehti tänavusel Vasalemma rallikrossil põgus tagasivaade algusaegadesse. Kohale oli kutsutud omaaegseid Vasalemma rallikrossi võitjaid ja võistluste korraldajaid ning pealtvaatajaile eksponeeriti temaatilist võidusõidutehnikat. Austusavaldusena omaaegse Vasalemma autodroomi rajajatele korraldati teistkordselt sel rajal vormelite demonstratsioonsõit.
Rando Aav, rally.ee
Fotod: Rando Aav
[See image gallery at uus.autosport.ee]
_____________________________
Allikas: Eesti Autospordi Liit – www.autosport.ee