FOTOD. Superkrossil osales ligi sada võistlejat
Porsche Ringil sõidetud superkrossil Viiking Spaa Hotelli karikatele osales sprindi- ja ühisstardist klasside peale kokku 96 võistlejat.
Pikim stardirivi, 31 võistlejat oli superkrossisarja esi- ja tagaveoliste autode ühises võidusõidus. Esiveoliste arvestuses võitis Sander Roosimaa ja tagaveolistel Peeter Kaera. Mõlemad võistlejad said samal päeval veel teisegi esikoha: Roosimaa oli parim superfinaalis ja Kaera sprindi tagaveoliste klassis.
Kuna kahe klassi ühisstardi rivi oli pikk, mängis stardipositsioon, ehk kvalifikatsiooni tulemus väga olulist rolli. “Ajasõidus sain vaid neli ringi sõita. Sõitjateruumis purunes jahutusvedeliku lõdvik ja olukord oli päris ohtlik. Õnneks jõudsin kiire ringi enne ära sõita,” rääkis Roosimaa. “Võistlussõidud läksid üsna ühtemoodi, rivaalidega vahe sisse ja nii lõpuni. Pool sõitu tuli head tempot teha, seejärel võis veidi lõdvemaks lasta.”
Kaera auto sai ringrajaetapiks jäigema ja madalama vedrustuse, kuid testima ta seda enne võistlust ei jõudnud. “Samas sõidetud sprindis testisin, osutus mõnevõrra liiga jäigaks ja reguleerisin veidi pehmemaks,” rääkis ta. “Oma sõiduga jäin üldiselt rahule, ehkki palavusest hakkasid lõpuosas väikesed vead sisse tulema.” Õhutemperatuur oli pühapäeval 30 kraadi ringis.
Superkrossi noorteklassis saavutas esikoha Marten Muld. “Kvalifikatsioonis olin teine, kuid esimeses stardis ei saanud käiku sisse ja langesin tahapoole. Lõpuks tuli siiski teine koht,” rääkis Muld. “Teises sõidus sain stardist hästi minema, lootsin, et pääsen kohe ette, aga pidurdusmaa läks veidi pikaks. Vist kolmandal ringil sain siiski noorte liidrist mööda ja suutsin kohta hoida lõpuni.”
Ringrajaklassis saavutas esikoha Erko Eriste Honda CRX-iga, mis ehitatud kestvussõitude suunitlusega. “Iga kord kui sõitma tulen, olen mingi uuenduse teinud. Eelmisel aastal oli tagapiduritega probleeme, pühapäevasel sõidul katsetasingi uusi pidureid,” rääkis Eriste. “Päeva lõpuks sain toimima. Ringiaeg ei ole päris see, mida ootan, aga liigume õiges suunas.”
Ajaloolistele vormelitele oli võistlus Eesti meistrivõistluste etapiks: Easternis võitis Jaak Kuul ja Mondialis Taavi Kuul. Võistlus kuulus ka Läti ajalooliste autode sarja Dzintara Aplis.
Tulemused
Ühisstardid
Noored: 1. Marten Muld, Honda CRX, 2. Mattias Aivo Karik, Toyota Yaris, 3. Albert Ako Kokk, Honda Civic.
Esivedu: 1. Sander Roosimaa, 2. Erki Külvi, mõl Honda Civic, 3. Kristjan Pruusapuu, Renault Clio.
Tagavedu: 1. Peeter Kaera, 2. Kris Hahn, mõl BMW 318, 3. Margus Suigusaar, Opel Astra.
Vabaklass: 1. Martin Vatter, Peugeot 206, 2. Aivo Ojala, Honda Civic, 3. Raul Laanisto, Lada 2105.
Vormel Eastern: 1. Jaak Kuul, Estonia 21-10, 2. Sten Suban, Estonia 23, 3. Mattias Ringberg, Estonia 21.
Vormel Mondial: 1. Taavi Kuul, Estonia 21, 2. Urmas Kilu, Estonia 26.
Lada 1600: 1. Vilnis Batraks, Lada 2103, 2. Peters Laipnieks, Lada 2107, 3. Ricards Alekss Švaglis, Lada 2101.
Ringrajaklass: 1. Erko Eriste, Honda CRX, 2. Kairo Kallas, Honda Civic, 3. Enar-Klaus Kunman, BMW.
Volga: 1. Didzis Dobums, GAZ-2410, 2. Kristjan Sooper, GAZ-24, 3. Arturs Vikmests, M-2140.
Volga 406: 1. Andrej Kuznecovs, Volga 406.
Superfinaal: 1. Roosimaa, 2. Külvi, 3. Pruusapuu.
Sprint
Noored: 1. Mattias Aivo Karik, Toyota Yaris, 2. Toivo Uusna, VW Golf II, 3. Raido Ojala, Honda Civic.
Naised: 1. Katrina Mathiesen, BMW E36 2. Kristina Schneeberg, Opel Astra, 3. Jane Arujõe, VW Golf II.
Esivedu: Kairo Kallas, Honda Civic, 2. Martin Vatter, Peugeot 206, 3. Kauri Tammai, Honda Civic.
Tagavedu: 1. Peeter Kaera, BMW 318, 2. Eerik Hunt, Lada 2107, 3. Rauno Eesmaa, Ford Sierra.
4WD: 1. Lembit Nõlvak, VW Golf VI R, 2. Romet Reisin, Toyota Yaris GR, 3. Ameriico Jõffert, Mitsubishi Lancer.
[See image gallery at uus.autosport.ee]
The post FOTOD. Superkrossil osales ligi sada võistlejat appeared first on Eesti Autospordi Liit.
_____________________________
Allikas: Eesti Autospordi Liit – www.autosport.ee