Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Lääne Goldberg Teamile näidati Soome kestvussõidus musta lippu

Soomes Botniaringil toimunud kestvussõidu karikavõistluste teisel etapil osales LGT tiim taas autol BMW E46 2000-3000 cm3 klassis. Sel etapil jäi kiiruslikult püüdmatuks vaid VW Golf – Eagle Drivers. Lääne Goldberg Team sai stop & go karistuse mittenõuetekohase tankimispeatuse eest, selle järel kohe musta lipu ning sellele lisaks kimbutasid viimastel tundidel diferentsiaali õli ülekuumenemine ja mootori mured, mille tõttu sõit lõpuks katkestati.

Kui esimesel etapil purunes topeltsiduriga käigukastis sidurikorv, siis teise etapi eel oli parendatud tehnikat ja selle tarkvaralist seadistust, et vältida esimese etapil juhtunut. Treeningsessioon, mida on võimalik vaadata LGT Youtube kanalil, sujus äärmiselt hästi. Auto töötas korralikult ja muresid ei esinenud, kui välja arvata pisike seadistuse viga tagadiferentsiaali vahetuse järel.

Mitmekordne ringrajasõidu Eesti meister Heiti Elster kiitis nii tiimi, kui ka autot. “Teise sessioni lõpuks oli auto juba palju selgem ja arvan, et meil on väga ühtlane kiirus kõigil neljal mehel,” ütles Elster ja lisas, et: “Auto on väga hea, püsib hästi teel, käigud (DCT) töötavad suurepäraselt!

Kestvussõidu tunniste vahetuste järjekord selgitati seekord tiimi sees välja loosi alusel. Enamasti on startinud tiimipealik Martin Goldberg, kuid sel korral naeratas loosiõnn Kaarel Läänele.

“See oli isegi hea, sest eelmine etapp ei olnud väga kaua tagasi ja ka siis sain ma vaid vihmaga peale minna,” ütles Lääne. Teisena startis Martin Goldberg, kolmandana Heiti Elster, siis Allar Goldberg ja edasised 2 tundi jäeti lahtiseks.

Juba esimestel ringidel oli selge, et vihmamärjal rajal on LGT tiim konkurentidest kiirem. Neljandalt positsioonilt jäädi stardis pisut maha, kaotades paar kohta, kuid juba esimeste ringidega jõuti tagasi poodiumi piirimaile. Lääne nimele jäi ka põnevaim möödasõit. “Olin ühest autost paremalt möödasõidul, teine auto oli ees. Nagu karbis olin kinni, kui eessõitja pidurdas mulle harjumatult vara ja pidin vasakul olevast konkurendist nina eest mööda põikama,” kommenteeris Lääne ise. “Mul polnud lihtsalt kuhugi mujale minna,” lisas ta.

Sõidu aeg läks üsna kiiresti ja peagi oli aeg Martin Goldbergil rajale minna. Sõitnud paarkümmend ringi, kutsuti rajale turvaauto. Kõlaritest raja ääres kostis, et midagi on rajal maas ja koristatakse. Reaalsuses viidi rajakohtunikele turvaliselt lõunasöök. “Ilma naljata, rajal polnud ühtegi detaili kusagil,” muheles Goldberg ja lisas: “Umbes 10 ringi tiksusime kõik turvaauto taga! Sellist asja pole varem näinud, isegi Mannergute mõõduvõtul mitte!”

Sõit jätkus igatahes ja kui paar kurvi püsis Martin kiire VW Golfi taga, siis edasi läks see auto oma teed kuni Martini vahetuse lõpuni. Hoidsime endiselt absoluutarvestuses teist kohta. Järgmiseks läks rajale asendusmees Heiti Elster, kes paraku väga pikalt sõita ei saanud. Nimelt oli auto nr 846 kaotanud möödasõidul juhitavuse, rullus üle auto esi- ja tagaosa vaid kergelt rajapiired puudutades, teisel pool rada seisnud autotreilerile otsa, mille kõrvale auto ka lõpuks maandus. Juht vaadati kiirabi poolt üle ning kõik võistlejad suunati boksiteele.

“Nägime, et meie ees olev auto vahetab rehve ja mõtlesime, et ehk võib tankida ka,” kommenteeris olukorda Heiti Elster. “Seda enam, et käisin rajakohtunikult seda küsimas, et kas võib juhti vahetada ja tankida turvaauto ajal,” lisas ta.

Tegu oli lihtsa möödarääkimisega ja tiimi enda veaga, mille eest saime ka karistada. Oleksime pidanud tegema koos võistlejatega ringi peale ja siis tankima. Võistluste juht reageeris kiiresti, näidates mitu ringi numbriga stop & go silti. Kogu selle aja käis suhtlus roolis olnud Allari ja tiimi vahel, kes siis püüdis jooksvalt selgitada, et mis siis valesti läks. Seejärel näidati meile juba musta lippu ja lõpuks tõi Allar ka auto boksi.

Selleks hetkeks oldi oma lähimast võistlusesse jäänud konkurendist ees 33 ringi. Taaskord nägi see klass katkestajaid. Seetõttu see LGT tiimi sõidule eriti haiget ei teinud. Ka lisakaristusena määratud juhivahetus ei kulutanud palju aega. Juhiks vahetati tagasi Heiti Elster, kuid temal kestis sõit napilt 5 ringi, kui millegipärast purunes vasak esirehv. Kogenud juhil õnnestus suurema draamata boksi rehvivahetusse sõita.

Jäid järele viimased 2 vahetust ning viiendaks tunniks läks peale uuesti Allar Goldberg. Rada oli kuivanud ja temperatuurid tõusid nii rajal, kui autol. Botnia lühemal ringil on jahutuseks vaid 2-3 lühikest sirget. Tund aega äärmiselt entusiastlikku sõitu ajas tagadiferentsiaali õli nii kuumaks ja vedelaks, et kui Allar tagasi juhivahetusse tuli, oli näha auto all tuulutusest välja paisanud õli tilkasid. See selgus kontrollis enne, kui Martin Goldberg ankrumehena viimasele tunnile peale läks.

Kuid siis, vaid paar ringi sõitnuna nägid kõik, kuidas LGT nr 746 BMW E46 tribüünide poole sirgele lihtsalt veeres. Pääste lohistas auto boksi, kus mehaanikud asusid võimalikku põhjust selgitama, miks auto seisma jäi ja enam ei käivitunud. Esialgsel arvamusel purunes mootoris väntvõll. See murdis küll tiimi vaimu korraks, kuid positiivse poole pealt oldi taaskord viimaste lagunejate hulgas. Või siiski?

Vahetult peale finišilipu langemist nägime rajal veel autot nr 750, kes oli terve päeva erinevate tehniliste probleemidega vaevelnud. Auto tegi mitte ühe, vaid lausa kaks ringi lisaks. Esialgse info kohaselt olla LGT tiimi samuti poodiumile oodatud, sest välja oli sõidetud oma klassi kiireim ring, katkestati “viimasena”. Kuid lõppakordina aplodeeriti siiski tiimile nr 750, sest nad ületasid sõidu lõppedes ikkagi finisijoone. “Kurioosne lugu jälle, aga kuna hooaja algus on meie klassis olnud kõigil keeruline, siis ma usun, et see meid palju ei mõjuta ja võitlus karikavõidu nimel käib ikka edasi,” kommenteeris Martin Goldberg.

Vaata Botniaringi kokkuvõtet

The post Lääne Goldberg Teamile näidati Soome kestvussõidus musta lippu appeared first on Eesti Autospordi Liit.

_____________________________

Allikas: Eesti Autospordi Liit – www.autosport.ee