Põhilised täiteained auto kere aukude ja pragude katmiseks
Auto soetamisega kaasnevad alati varjatud ohud, millest eelmine omanik ostjale kohe ei räägi. Mootori seisukorda on raske 10 minuti jooksul hinnata, kui ei ole ostjaga kaasas pikaajaliste kogemustega mehaanikut. Veovõlli ning muude liikuvate osade seisukorda saab hinnata pikemaajalise proovisõidu ajal ning välimine seisukord kerel võib esivaatlusel olla ka korralik. Auto kered on tavaliselt tsingitud enne värvi peale kandmist, kuid mõningate mudelite tootmisel autotööstuses proovitakse luua kere mõnest täielikult roostevabast materjalist.
Kerede tsinkimine toimub tavaliselt tööstuses endas sees, kuid tihtipeale tellitakse ka sisseostetud teenust. Kuid kui teenusepakkuja teeb kehva tööd, ilmnevad esimesed pinnaalused vead juba 5 aastat peale tehasest välja sõitmist. Korrosioon ja teedehooldusega seotud kemikaalide sattumine auto kerele soodustab pinnaalust mädanemist ning roostealgete teket. Mõningate statistika andmete kohaselt eelistavad autoostjad autotootjaid, kellel on piisavalt kogemusi nii autokere kui ka jõudluse uuendamisega. Müügil on ka kindlad mudelid, mille halvadeks omadusteks on juba odava hinna tõttu tehtud halb eeltöö.Mida see tegelikult tähendab? Allhanke firmad tsingivad autokered enda ettevõtetes ning tsinkimise järel kontrollitakse spetsiaalsete abivahendite ja masinate abil tsingikihi paksust. Kui tsingikihi paksus ei vasta tegelikult standarditele, hakkab autokere mõne aasta jooksul roostetama juba värvi all.
Kui peaksid ilmnema esimesed vead keretöödel ning rooste on kergesti tekkima, võetakse ette remondimeeste poolt kaks eesmärki: kui vead on võimalik parandada lihtsa pahtli ja ülevärvimisega, kasutatakse kliendile odavamat varianti. Halvimatel juhtudel vahetatakse välja kogu kere tükk. Pahtliga parandus on küllaltki odav kuid kui ressursse on rohkem, tuleks siiski otsustada terve kere detaili välja vahetamiseks.
Enim kasutatavad täiteained auto kerede parandamiseks on müügil kõigis varuosadega tegelevates ettevõtetes:
Hermeetik – hermeetikuga (https://www.elvento.ee/hermeetikud/) muudetakse autokere keevitustööde järel tehtud paikamised niiskuskindlaks, sest isegi parima keevisõmbluse järel võib keevituse juurde jääda šlakkijälgi ning selle koorumine on kerge juhtuma. Hermeetikut kantakse peale keevituse jahtumist parandusalale ning peale kuivamist võib pinnale kanda kohe kruntvärvi.
Polüestervaik – vaiguga lapitakse suuremaid auke ning kindlustatakse kergestilagunevaid liiteid. Polüestervaigu remondikomplekt koosneb vaigust, kõvendist ning klaaskiuteibist. Vaigu kõvastumisel pind lihvitakse ning kaetakse polüesterpahtliga. Sileda pinna saavutamiseks tuleb pind enne värvi peale kandmist korralikult siledaks lihvida. Vaigud on enimkasutatavad täitevahendid roosteste aukude täitmiseks.
Polüesterpahtel – Pahtli peale kandmisega saab ühtlaseks siduda praod ning tühimikud. Nakkumine pinnale on hea ning tööd saab teha ka soojema temperatuuri juures. Pahtli kõvastumise järel tuleb pind korralikult puhtaks ja siledaks lihvida ning seejärel pahtli tolmust puhastada.
Pritspahtel – Aerosoolipudelisse villitud värvilaadne pahtel toimib väga hästi ajutiste pragude ning ebaühtlaste pindade täitmiseks. Tegemist on kiiresti kuivava täitepahtliga, mis täidab ka väiksemad kriimud. Juba ühe tunni järel võib pinna üle värvida.
Klaaskiudpahtel – tegemist on pahtliga, mille segamiseks on pahtlimassi sisse pandud klaaskiu tükke. Klaaskiud on väga vastupidav aine mille täiteväärtus on kõrge. Pind kivistub kiiresti, kuid pinna lihvimine on keeruline. Kasutamiseks võib klaaskiupahtlit panna suurematesse aukudesse ning sellega üles ehitada keredetaile. Tegemist on kerge materjaliga, mis ei mõjuta autokere tasakaalustust.
Makrofleks – Kõige odavam versioon auto kere remondiks. Makrofleksiga täidetakse kõige suuremaid tühimikke ning ehitatakse üles kere külje detaile. Liiklusesse siiski ei ole lubatud sõidukeid, mille kerede parandamiseks on kasutatud makrofleksi. Ülevaatuspunktides teostatavad ülevaatused aitavad paljastada kohad, kus tavaliselt sama vahendid kasutatakse.
Autokerede parandamine peaks toimuma kogemustega automehaanikute juures, sest kehvasti tehtud töödega rikutakse veelgi rohkem delikaatset ala.