Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Škoda Octavia: parimad omadused ja suurimad miinused

 

Näiteks kui paljudel meist on Škoda Octaviaga isiklik kasutuskogemus? Paljudel, aga mitte kõigil, mistõttu on igati paslik käia selle populaarse automargi head ja vead korra üle, et need, kel Škoda Octaviaga vahetut kokkupuudet pole olnud, saaksid temaga veidi paremini tuttavaks.

Ruumikas ja praktiline

Škoda Octavia parimad omadused on praktilisus ja ratsionaalsus. Tegemist on äärmiselt mahuka ja läbimõeldud pereautoga. Seda eriti Octavia Combi versioonide puhul, mille kaubaruumi maht on omas klassis kindel liider. Ka sedaankerega Octaviagi ei ole mingil juhul kitsas ja ahtake.
Kui teil pole just vaja kaasas vedada suurt hulka kotte ja lastevankreid või -kärusid, siis jagub Octavias lahedasti ruumi ka viiele inimesele, ilma et pikematel sõitudel ebamugav hakkaks. Tagumises reas istujatel on rohkelt jalaruumi ning salongis on piisavalt laiust, nii et pole vaja üksteisega küünarnukke ja õlgu kokku lüüa.

Hind ja kvaliteet

Škoda Octavia puhul väärib esile tõstmist ka tema hea hinna ja kvaliteedi suhe. Siinselt autoturult ei leia naljalt teist nii mugavat, ruumikat ja vastupidavust sõidukit, millel oleks kõigele lisaks ka taskukohane hind.

Loomulikult pole Škoda enam kõige odavam automark, mida Eesti turul leida võib, aga selleks on ka põhjust – Škoda on võtnud oma emafirma Volkswageni pikaajalised kogemused ja teadmised ning lisanud neile näpuotsaga škodalikku nutikust. Kokku saab selle retseptiga peaaegu täiusliku tulemuse: hästi disainitud, töökindla ja vastupidava auto, mida on mugav kasutada ja mis ei löö omaniku rahakoti pihta ülemäära valusalt.

Kuna Škoda kuulub Volkswageni kontserni, jagab ta enamikku oma kuluosadest ja põhikomponentidest teiste sama grupi automarkidega. Tänu sellele on vajalike juppide ja varuosade hinnad mõistlikud ning Škoda remontimise ja hooldamisega saavad hakkama kõik autotöökojad.
Škoda korraline hooldusvälp on 30 000 kilomeetrit, mis tähendab, et jooksvale hooldusele läheb Škodaga vähem raha, kui kuluks nii mõnegi konkureeriva automargi puhul, mille hooldusvälp on 15 000 kuni 20 000 kilomeetrit.

Mõistlik kütusetarve

Kõigele eelnevale lisaks pole Škoda diisliskandaali tuules diiselmootoritele selga pööranud. Rohepööre toimub Škoda masinates läbi järjepideva evolutsiooni ja arenduse, mitte aga tormaka revolutsiooni või järskude keeldude abil.

Suurema sõiduvajadusega pered võivad julgelt pöörata pilgu diiselmootoriga Škoda Octavia suunas. Octavia diiselmootorid on võimekad ja vastupidavad, ent on seejuures äärmiselt vähe janused. Maanteel jääb Octavia kütusekulu reaalselt alla viie liitri saja kilomeetri kohta. Nii mahuka auto kohta on tegemist igati eeskujuliku tulemusega.

Püüda leida Škoda Octavia juures miinuseid on märksa keerulisem, kui lugeda üles selle automargi häid külgi, sest puuduseid praktiliselt polegi. Paljude autoostjate silmis ongi Škoda Octavia ainsaks “miinuseks” just seesama argument, et Octavia liiga laialt levinud ja liiga tavaline.

Jah, Škoda Octaviat roolides ekstravagantse autosõbrana just silma ei jää, aga samas ei kahtle keegi ka Škoda omaniku terves mõistuses ja ratsionaalsuses. Lisaks pole see tegelikult mingi argument, et Škoda Octavia väga laialt levinud on – pigem on see märk kvaliteedist.