Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

Perfektsionist. Antti Jartsev

Antti Jartsevi võidusõidulugu sai alguse kohalikest time attack sõitudest. Edu viis järgmiste võimaluste otsimiseni ning selle loogiliseks jätkuks oli ringrajasõit ja mees-mehe vastu võistlemine.

Antti on nüüdseks BaTCC-s sõitnud poolteist hooaega ja võitnud arvukalt auhindu – 2022. aasta kokkuvõttes tulid kolmas koht BTC2 klassis ja 2h Endurance arvestuses, 2023. aastal teine koht BTC2 klassis ning Balti Meistritiitel Nankang 2h Endurance arvestuses. 2024. aastaks plaanib ta ringrajasõidus uusi väljakutseid.

Mullu tuli esikoht Nankang 2h Endurance arvestuses. Foto: BaTCC

Kuidas algas Antti Jartsevi tee ringrajasõiduni?

Tõsine huvi autode ja võidusõidu vastu on mul olnud lapsepõlvest peale, kuid võistlemisega alustasin üsna hilja, 26-27 aastaselt. Tol ajal oli mul garaažis kasutu Honda CRX del Sol ja otsustasin sellest ehitada rajapäevade auto. Esialgne eesmärk oli lihtsalt lõbutseda ja igapäevast tööstressi maandada. Kui aga hakkasin kohalikus Time Attacki sarjas võistlema, sai selgeks, et nii autol kui juhil on potentsiaali. Teekond sai kiiresti hoo sisse ja esimesed paar aastat veetsin praktiliselt Pärnu rajal elades, nii autot kui ennast läbi treeningute ja võidusõitude viimistledes ning tulemused olid väga head. Enamasti võistlesin kõrgemates klassides, sest oma klassis tugevaid rivaale ei jagunud.

Honda CRX del Solist sai kõik alguse.

Kuidas jõudsid BaTCC-i?

Pärast nelja hooaega ja klassivõite Time Attack sarjades oli auto saavutanud oma maksimumi ning tundsin vajadust edasi minna. Olin juba paar aastat varem kaalunud BaTCC-ga liitumist, kuid elu teeb omad otsused.

Honda Integra Type-R on üsna ainulaadne ja legendaarne auto mootorispordimaailmas – miks valisid just selle?

Põhjuseid on kolm.

Esiteks – mulle on alati meeldinud Integra Type-R-i kui legendaarne JDM-auto.

Teiseks – mõttekas oli liikuda BaTCC sarja autoga, mille platvorm oli mulle hästi tuttav, mida oskasin kiireks teha ja millega oskasin ka kiiresti sõita.

Kolmandaks – mul seisis 2018. aastast garaažis turvapuuriga Integra kere, millest oli võimalik hakata võidusõiduautot ehitama.

Kaalusin võimalust olemasolevat kere ehitama hakata või osta hoopis uus võidusõiduauto. 2021. aasta lõpus leidsin Kaunasest sellesama punase Integra, mis oli mõned aastad Kacergine rajal võistelnud. Tundus loogiline osta sõidukorras võidusõiduauto ja asuda koheselt BaTCC-is võistlema, mitte raisata aega uue auto nullist ehitamisele. Kuna 2022. aasta poolik hooaeg oli üsna edukas, siis otsustasime autole uueks hooajaks värskenduskuuri teha ning tõsisemalt panustada. Ja tulemus oli seda väärt!

Milline rada on sinu lemmik?

Tahaksin öelda, et Kacergine, Leedus aga madala ja jäiga autoga sõitmine on seal praeguste olude tõttu põrgulik. Ümberehituste järel oleks see suurepärane rada. Hetkel on minu lemmikrada Baltikumis kindlasti Riia, selle kiired kurvid sobivad mulle. Olen seal palju häid tulemusi saavutanud.

Mida on võidusõidus edu saavutamiseks vaja?

Järjepidevus, analüüsivõime ja ettevalmistus on esmatähtsad – pool edust on saavutatav väljaspool rada. Videote vaatamine, raja ja ennekõike oma sõidu analüüsimine. Viimased ja parimad sekundid leiad iseendast! Alustasin võidusõitjakarjääri aeglase autoga ja see õpetas mulle hästi, kui oluline on sõiduoskuste parandamine, mitte lihtsalt raha kulutamine lisahobujõudude leidmiseks. Tõenäoliselt sel põhjusel olin BaTCC-iga liitudes ka kohe kiire. Edu teine pool peitub auto heas ettevalmistuses, vastupidava autoga suudad võita meistritiitleid, isegi kui see pole kõige kiirem. 15 sõitu, 13 poodiumit ja 0 katkestamist näitab seda suurepäraselt.

Kuidas julgustada eestlasi kohalikel ringrajavõistlustel osalema?

Tee seda! Ringrajasõidus on odavamaid võistlusklasse, kui raha on probleemiks (ja on alati). Võidusõidust saadavad emotsioonid on seda väärt. Kui on üks asi, mida kahetsen, siis see, et ei alustanud ringrajasõiduga juba 2018. aasta paiku, kui seda esimest korda kaalusin. Ja kaks võistlust jäävad mulle alatiseks meelde – minu esimene start 2022. aasta Pärnu Summer Race’il ja esimesed võidud Riias sama aasta sügisel. Emotsioonid olid unustamatud!

Mis on eesmärk või unistus? Plaanid aastaks 2024?

Liikuda jälle samm edasi. Kiiruslikult olen olnud samas kohas juba mitu hooaega ning BTC2 poodiumikohtade järel on õige aeg liikuda TCR-maailma. Esimene katse 2023 Pärnu Summer Race’il oli väga edukas. Hooaeg 2024 jääb minu jaoks vahemaa ning ajapuuduse tõttu ilmselt vaheaastaks aga plaanin võistelda BaTCC 4h sarjas ja ka Palanga 1006 km sõidul. Minu unistus on võistelda legendaarsetel Euroopa radadel nagu Spa, Monza, Barcelona jt. Töötan nende eesmärkide saavutamiseks.

Kes on Antti Jartsev väljaspool võidusõitu?

Ennekõike olen ma isa oma 10 aastasele tütrele ja mees oma naisele. Alates 2023. aasta sügisest elame igapäevaselt Tenerifel, kuhu ostsime autorendiäri ja mida arendame. Seega, kui tulete siia paradiisisaarele puhkama ja vajate ilusate mägiteede avastamiseks sõidukit, võtke julgelt ühendust!

Intervjuu ilmus batcc.eu lehel ja on tõlgitud inglise keelest.

Antti Jartsevi lemmikrada Baltikumis on Bikernieki. Foto: BaTCC

The post Perfektsionist. Antti Jartsev appeared first on Eesti Autospordi Liit.