Reeglist tingitud probleem vajutas eestlaste esitustele Itaalias pitseri
Mugello ringrajal peetud TCR-klassi kereautode Itaalia meistrivõistluste neljandal etapil Eesti tiimi ALM Honda Racingu sõitjad esikümnesse ei jõudnud.
Eestlaste nädalavahetuse parimaks tulemuseks jäi Mattias Vahteli 11. koht pühapäeval peetud teises sõidus. Laupäevases esimeses sõidus kirjutati 20aastasele Vahtelile protokolli 26. koht.
Esimeses sõidus tõusis Vahtel kvalifikatsiooni 12. kohalt esikuuiku konkurentsi, tema lootused purustas neli minutit enne võistluse lõppu plahvatanud rehv.
„Sellega ma tee äärde jäingi. Ei näinud mõtet boksi tulla ja rehvi vahetada, sest see juhtus ringi alguses. Kui terve ring katkise rehviga sõita, jääd nagunii viimaseks. Kahju, sest 26 minutit oli auto vastu pidanud ja kõik oli käeulatuses. Pärast võeti kaks meest karistusega maha, nii et kui ma oleks lõpuni tulnud, saanuksin neljanda koha,” rääkis Vahtel.
Kogu nädalavahetuse jooksul jäi nii Vahtelil kui ka teistel Honda pilootidel puudu sirgekiirusest. Enne teist sõitu muudeti autode seadistust ja see andis tagasilöögi ka kurvides.
Vahteli sõnul ei saa võistkond Honda Civic FK7 H70 auto kiirust sirgetel lõikudel parandada, sest põhjus peitub Rahvusvahelise Autoliidu FIA reeglites. Honda TCR-autode võimsust on kärbitud, uuemate Audide ja Cuprate puhul pole selleni veel jõutud. Võib-olla muutuvad jõuvahekorrad võrdsemaks juba selle hooaja jooksul, aga see pole kindel.
„Sirgetel tullakse Hondadest nii mööda, et vahe on kolm autopikkust, minnakse mööda ja esimeses pidurdamises on omakorda juba kolm autopikkust kaotust. Põhimõtteliselt tullakse nagu suunatuledega mööda. Loodetavasti keerab FIA Audidel ja Cupratel võimsust maha, sest ebareealselt raske on nende vastu sõita, kui neil on tippkiirust 10 km/h rohkem,” selgitas Vahtel.
Sel hooajal eestlastest kõige edukamalt esinenud Ruben Volt piirdus Mugellos laupäeval 25. ja pühapäeval 13. kohaga.
16-aastane Volt ütles, et tema esimese sõidu start ebaõnnestus. Lisaks sõitis konkurent tema auto ninast üle ja seetõttu ei saanud mootor enam piisavalt õhku. Radiaatorisse lennanud muru ja kruusa tõttu kuumenes jõuallikas üle. Paar ringi enne lõppu ütles üles ka roolivõimendi ja kõige tipuks purunes rehv.
Teises sõidus jäi parem koht sirgekiiruse taha. „Alguses oli hoog super, aga kogu aeg, kui üritasin midagi teha, kaotasin sirgel kohti. Kurvides jäin ka tihti karpi või halbadesse positsioonidesse,” lausus Volt.
Antti Rammol läksid aia taha mõlemad sõidud. Vastu tuli võtta 23. ja 27. koht.
„Nädalavahetuse alguses oli hoog hea ja ideaalsel juhul oleks võinud sõita esimese kaheksa hulka. Esimese sõidu rikkus ära rehvipurunemine. Pühapäeval sõideti minust sirgetel mööda ja ühes sellises olukorras sõideti niimoodi tagant otsa, et lendasin rajalt kruusa peale ja tagasi ei saanudki,” rääkis Rammo, kelle autot vaevasid teises sõidus ka turboprobleemid.
Mugello etapil võitis esimese sõidu itaallane Salvatore Tavano (Cupra Leon), teises sõidus oli kiireim hollandlane Niels Langeveld (Hyundai Elantra TCR).
Kokkuvõttes juhib 270 punktiga Tavano. Volt langes kolmandat kohalt kuuendaks, tal on 144 punkti. Rammo on 74 punktiga 13. positsioonil ja Vahtel 69 punktiga 16. kohal.
Imolas sõidetav hooaja eelviimane etapp toimub 1.-4. septembrini, viimane etapp peetakse 15.-18. septembrini Vallelungas.
„Kui tahan kokkuvõttes esikolmikusse jõuda, tuleb Imolas maksimumtulemus teha. Üks sõit tuleb võita ja teises esikolmikus olla,” ütles Volt.
The post Reeglist tingitud probleem vajutas eestlaste esitustele Itaalias pitseri appeared first on Eesti Autospordi Liit.