Reno Kööts näitas Imola etapil taaskord klassi
E-autospordi S-Link GT ringrajasõidu Eesti meistrivõistlused jätkusid sarja viienda etapiga Imola rajal Itaalias.
Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 67 sõitjat, sel korral läbiti kõigi sõitjate peale kokku 9524 ringi. Vabatreeningutel sõitnutest kiireimaiks osutunu suhtes polnud taaskord küsimust, selleks oli Reno Kööts (McLaren 720S EVO).
Uued tuuled sprindisõidu poodiumil
Sprindi stardist said kõik võrdselt minema, kuid Kööts võttis esimesse kurvi minnes katva trajektoori, et Euronics STR tiimi duol ei avaneks võimalust rünnata, liidrina jätkas Juss Parek (McLaren 720S EVO). Tagapool toimus ahelavarii, mis sai alguse Kaspar Kooritsa (McLaren 720S EVO) ja Eke Tom Paati (McLaren 720S EVO) kokkupõrkest esimesest kurvist väljudes, mille tõttu viimane liivaväljadele sattus. Koorits jäi omakorda ette Joonas Juusile (BMW M4 GT3), viimane sõitis aga kontakti vältimiseks liivaväljadele. Mõned kurvid hiljem müksas Silver Jõffert (McLaren 720S EVO) 7. kurvis Johannes Moori (McLaren 720S EVO) tagarattasse ning mõlemad sõitsid murule, sellega tõusis Rudi Reinkort kuuendale kohale, Top 5 oli saanud tagumistega väikese vahe sisse.
Sprindisõidu kolmandal ringil otsustas Gert Raudsepp (McLaren 720S EVO) stardisirge lõpus rünnata Mario Haugast (McLaren 720S EVO), kes aga rünnaku edukalt tõrjus. Kaitsmine sundis Haugase väljuma kurvist kehva kiirendusega ja Raudsepp kasutas selle koheselt ära, võttes koha Haugaselt ära. Mõned kurvid hiljem eksis Mario Kaunis (McLaren 720S EVO) väljakiirendamisel ja tema taga liikunud Reimo Ojamets (McLaren 720S EVO) otsustas proovida möödasõitu, kuid Kaunise parem trajektoorivalik ei andnud talle võimalust ning ta kaotas jageluse käigus hoopis koha Tanel Kasesalule (Ferrari 296 GT3).
Stardisirge lõpus toimus olukord, kus Rainis Värvile (Aston Martin V8 Vantage) jäi jalgu mahajääja ja tema taga liikuv Max Kurg (McLaren 720S EVO) sukeldus viimasel hetkel esimesse kurvi. Värv kaotas ka koha Janar Tiitusele (McLaren 720S EVO). Esimeses kurvis said kokku ka Priit Ilmoja (Bentley Continental GT3) ja Kaunis, kes eksis esimesse kurvi minnes ning andis võimaluse Ilmojale. 5. kurvis vormistas Ilmoja möödasõidu ja tagant startinud Laiksoo sai oma möödumisvõimaluse Kaunise vastu 7. kurvis, võttes koha endale.
Jätkus madistamine stardisirgel ja esimeses kurvis, millest oli kujunenud kõige populaarsem möödumiskoht. Mario Vendla (Ferrari 296 GT3) ja Rainer Valing (BMW M4 GT3) samuti just seal maid jagasid. Esimeses kurvis haukas Vendla liiga julgelt üle äärekivi ja sõitis selle tagajärjel rajalt välja, kaotades koha nii Valingule kui ka tagant tulnud Siim Nöörile (BMW M4 GT3). 11. kurvi minnes eksis Paat, kes kaotas koha nii Mauris Põldmale (Aston Martin V8 Vantage) kui ka Kasesalule.
Sõidu viimasel ringil haukas Johannes Moor liialt palju äärekivi, mille tagajärjel põrkas ta kokku Karli Saarega (McLaren 720S EVO), viimane kukub 32. kohale.
Juss Parek võitis sõidu 3-sekundilise eduga Reno Köötsi ees, lõpetades teist korda sel hooajal Köötsi võitudeseeria. Kolmandana tuli üle joone Risto Kappet (McLaren 720S EVO). AM Klassi Top 3: Dmitri Tšubenko (BMW M4 GT3), Janar Tiitus ja Rainis Värv.
Põhisõit, tagasi normaalsuse juurde
Stardis said kõik ilusti minema, esimesse kurvi läksid kõrvuti Kappet ja Parek, kuid avašikaanis toimus nende kahe sõitja vahel kokkupõrge, mis tekitas ulatusliku ahelavarii, mis mõjutas suurt osa võistlejaterivist. Paljude võistlusmasinad said oluliselt kannatada ja väljalangemisi ning kokkupõrkeid jätkus veel järgnevaks sirgeks ja kurvidekski.
Nii nagu sprindis toimusid ka põhisõidus suur osa möödasõitudest just avasirgel ja esimestes kurvides. Sõidu teisel ringil hüppas Max Kurg Rasmus Uustulndi (Ferrari 296 GT3) tuulest sirge lõpus välja ja suutis esimeses kurvis ka manöövri vormistada. Hetk hiljem kordas seda sooritust Mario Kaunis, möödudes Toomas Vabamäest (McLaren 720S EVO). Mõni ring hiljem kordas sama manöövrit ka Gert Raudsepp, võttes koha Mario Haugaselt.
Mario Vendla tegi 14. kurvist väljakiirendusel vea ning sellega avanes ainsal A-finaali pääsenud võõrleegionäril Maximillian Werneril (McLaren 720S EVO) võimalus võtta Vendla kõrvale ning temast ka edukalt mööduda.
Tulles tagasi stardisirgel ja avakurvis toimuvate möödumiste juurde, suutis Raudsepp seda taas teha, seekord Johannes Moori vastu.
Sõidu 19. ringil sisenesid Joosep Laiksoo ja Kristen-Kalev Lina kõrvuti 11. kurvi, kuid järgmine kurv andis eelise Laiksoole, kes tänu sellele edukalt koha omale võttis.
Peale boksipeatusi lasi Risto Kappet stardisirgel tiimikaaslase Gert Raudsepa mööda. Samal hetkel sooritas taustal Kurg möödasõitu Uustulndist, seda juba traditsioonilisel viisil. Sama kordas ring hiljem Janar Tiitus, võttes koha Priit Ilmojalt. Järgnevatel ringidel parandas Max Kurg veelgi enda positsiooni, võttes kõigepealt koha Tanel Kasesalult ning pool ringi hiljem Wernerilt.
Sõidu lõpu lähenedes muutusid sõitjad kärsitumaks ning kõigile juba selgeks saanud esimese kurvi möödasõitudes hakkasid tekkima kontaktid. Kõigepealt panid küljed kokku Värv ja Kasesalu. Mõlemad kaotasid hoogu, Värv sattus isegi murule ning kaotas koha Kasesalule. Hetk hiljem panid esimeses kurvis küljed kokku ka Hugo Rüütli (McLaren 720S EVO) ja Gabriel Veide (Ferrari 296 GT3), olukorrast väljus võitjana Rüütli.
Mõni ring hiljem leidsid Kasesalu ja Värv end uuesti stardisirgelt kõrvuti sõitmast, kuid esimeses kurvis on seekord eelis Värvil ning ta võtab Kasesalult koha.
Sõidu lõpetas esimesena Reno Kööts uhkes üksinduses, Laiksoo tugeva teisena ja Raudsepp kolmandana. AM klassi Top 3: Werner, Värv ja Sultanjants.
Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt siit, lisaks saab vaadata ka etapi pildigaleriid.
EVAL S-Link GT Eesti Meistrivõistlused 2024 sari jätkub 7. aprillil Belgias asuval Zolderi ringrajal.
Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.
The post Reno Kööts näitas Imola etapil taaskord klassi appeared first on Eesti Autospordi Liit.