Motoveeb

Mootorratta ja autospordi, uudised ja mõtted ja mõnd muud veel.

WRC Rally Estonia on tänavusse aastasse kogunud parima praktika ja varasemad kogemused

Teisipäeval toimus WRC Rally Estonia pressikonverents, kus võistluse korraldajad andsid ülevaate, mida on oodata Baltikumi suurimal autospordi suursündmusel WRC Rally Estonia.

WRC sari on tänavu tähistamas 50. juubelit ja Rally Estonial on au kuuluda autoralli maailmameistrivõistluste kalendrisse kolmandat aastat järjest. Kaheaastase pausi järel on Rally Estonia suurejooneline stardi- ja finišipoodium tagasi Tartu Raekoja platsil, kus ühtlasi leiab 14. juulil aset ka ka avatseremoonia 5MIINUST avakontsert. Kolmandat aastat järjest võõrustab hooldusalana maailma parimaid rallimeeskondi, WRC promootorit ja Rally Estonia korraldusmeeskonda Eesti Rahva Muuseum.

Kokku ootab nelja võistluspäeva jooksul sõitjaid ees 24 kiiruskatset ja 313,84 katsekilomeetrit. WRC Rally Estonia avakatsena sõidetakse neljapäeva õhtul 1,66 km pikkune SS1 Visit Estonia/Tartu 1 kiiruskatse. Reedel alustatakse päeva Jõgevamaal ja liigutakse edasi Lõuna-Eesti poole. Ees ootavad tehnilised ja kiired SS2/6 Peipsiääre, SS3/7 Mustvee, SS4/8 Raanitsa ja SS5/9 Vastsemõisa kiiruskatsed. Laupäeval leiavad aset legendaarsed Rally Estonia kiiruskatsed, kust ei puudu kurikuulus Alaküla trampliin, Truuta pealtvaatamisala ja Kulbilohu rallikrossirada. Tänavuse Eesti MM-ralli lõpetab SS24 Wolf Power Stage Kambja 2 kiiruskatse, mis on ühtlasi ka võistluse punktikatse.

Punktikatse finiš asub Leigol, kus suurima järve saarele püstitatakse unikaalne Power Stage poodium ning pealtvaatajatel on võimalus näha poodiumitseremooniat. Lisaks autoralli MM-etapil osalejatele võistlevad tänavusel Rally Estonial ka autoralli Terminal Oil meistrivõistluste sõitjad, kes läbivad EMV etapi raames seitse kiiruskatset.

Pealtvaatajatel on WRC Rally Estonia raames esmakordne võimalus näha Eesti teedel sõitmas uue generatsiooni Rally1 hübriidautosid, millest ühes (Hyundai i20 N Rally1) istumas 2019.aasta autoralli maailmameistrid ja Rally Estonia kolmekordsed võitjad Ott Tänak / Martin Järveoja.

Korraldajad on ette valmistanud üle 70 pealtvaatamisala, mis on jagatud kolme erinevasse kategooriasse – Arena, Area ja Spot. Rallifännidel on võimalus valida 14. erineva pääsme vahel, mille seast igaüks leiab endale sobiva – nelja päeva rallipass, päevapassid, nelja päeva VIP-pass ning VIP-päevapassi

Erinevate rallipassidega saab mugavalt tutvuda Rally Estonia e-poes, aadressil www.rallyestonia.ee

Lisaks kiiruskatsetele on rallipublikul võimalik minna Eesti Rahva Muuseumi territooriumile vaatama, kuidas hoolduspargis töötavad maailma parimad meeskonnad, nende mehaanikud, insenerid ja paljud teised. Võistluspäeva õhtutel on hooldusparki kogunenud publikul võimalik näha päeva TOP3 Meet the Crews sessiooni, mida veab kõigile rallisõpradele WRC All Live’ist tuntud Rebecca Williams.

Ürituse programm ja ajakava on kättesaadavad Rally Estonia kodulehel, aadressil  https://www.rallyestonia.ee/pealtvaatajale. Juuni lõpus tuleb Circle K teenindusjaamades müügile WRC Rally Estonia ametlik ralliajakiri, kust leiab olulist infot kiiruskatsete ja pealtvaatamisalade kohta ning palju põnevaid artikleid.

WRC Rally Estonia direktor Urmo Aava: „Ootan põnevusega Rally1 hübriidautode jõudmist Eestisse. MM-sarja seisu teeb huvitavaks fakt, et kõik tehasemeeskonnad on enne Eestisse jõudmist vähemalt ühe MM-etapi võitnud. Rally Estonia saab olema selle võrra põnevam, et kõikidel autodel on potentsiaali siin võita. Eelnevad aastad on näidanud, et kõige teravamad on siin koduteedel sõitvad Ott ja Martin ning neile astuvad ilmselt kõige tugevamalt vastu eelmise aasta võitjad Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen ja kahel viimasel korral Eestis poodiumil lõpetanud Craig Breen / Paul Nagle. Lisaks WRC klassile on jagub põnevust kindlasti ka WRC2 ja JWRC-sse, kus sõidavad võidu nimel Egon Kaur, Georg Linnamäe ja Robert Virves. Kaur ja Linnamäe ning samuti ka Virves, on näidanud juba sel aastal MM-sarjas korraliku kiirust. Kõik nad on koduteedel võimelised klassivõidu nimel heitlema. Lisaks eelpool nimetatutele on kodusele MM-rallile end registreerinud veel mitmed Eesti ekipaažid, kellele on kõigil võimalik rajaääres valjuhäälselt kaasa elada.“

WRC Rally Estonia Kommertsralli direktor Tarmo Hõbe: „Tänavu kolmandat korda MM-etappi tehes oleme ühte aastasse koondanud kõik parimad praktikad, mis on saanud võistlejate, meeskondade ja pealtvaatajate heakskiidu. Võistluse stardi- ja finišipoodiumi oleme tagasi toonud linna südamesse Tartu Raekoja platsi ja Power Stage katse finiš saab sellel korral olema maaliliste Leigo järvede ääres, millest suurima järve saarel autasustame punktikatse parimaid. Pealtvaatajatele oleme sel aastal ette valmistanud üle 70 pealtvaatamisala, mis on jagatud erinevatesse kategooriatesse vastavalt nende teenusevalikule ja lisaväärtustele. Kuigi sel aastal on piirangud kadunud, siis oleme klassikalise ralli vaatamise juures jätkanud ka kahe eelneva aasta lahendustega. Ühe näitena võib tuua ARENA pealtvaatamisalades suured LED-ekraanid, millelt saab otsepildis jälgida lisaks autodele rajal ka WRC All Live otseülekandeid. Oti ja Martini suurepärane esitus Sardiinias näitab seda, et Hyundai on suutnud auto hästi liikuma saada. Nad on selgelt konkurentsivõimelised ja favoriidid võitlemaks koduteedel võidu nimel. Kodustele tippudele saame kaasa elada ka WRC2 arvestuses ja ka JWRC klassis, mida Rally Estonial on au ühena vähestest korraldada. Kui siia lisada veel ka Eesti meistrivõistluste etapp, siis ees ootab neli päeva kestev kogupere rallifestival!“

Lisaks korraldajatele said WRC Rally Estonia pressikonverentsil sõna ka kodusel võistlustel starti tulevad Eesti tipud – Ott Tänak, Georg Linnamäe, Robert Virves, Gregor Jeets ja Jaspar Vaher. Üle veebi liitusid pressikonverentsiga Toyota Gazoo Racing meeskonna juht Jari-Matti Latvala ja M-Sport meeskonna piloot Adrien Fourmaux.

Adrien Fourmaux (M-Sport Ford WRT): „Rally Estonia on võistlus, kus mul on kolmest eesootavast enim kogemusi, sest ma osalesin seal juba siis, kui see ralli polnud osa WRC sarjast (2019). See on tore võistlus, kus vahel on teistel läbimistel teed liivased, kuid see kiirus, millega nendel katsetel sõita saab, on äge. Rally Estonia saab olema mu teine kiire rallistart WRC autoga ja seega suur väljakutse, kuid vaatame, mis me teha suudame.“

Jari-Matti Latvala (Toyota Gazoo Racing WRT): „Meie eesmärk on võita nii sõitjate kui ka meeskondlik meistritiitel. Hooaja esimene pool on läinud hästi, kuid me teame, et Hyundai muutub järjest tugevamaks. Kui sa tahad olla mängus liider, siis peab koguaeg edasi töötama ja arendama. Aitäh hea pakkumise eest [osaleda rahvuslikus klassis], kuid ma juba Sardiiniast puudusin ja nüüd pean meeskonna juhi tööd tegema. Kahjuks seega sel korral mul oma Celicaga osaleda ei õnnestu. On väga tervitatav, et rallil võistlevad ka rahvusliku klassi sõitjad, sest neid on palju, kes tahaksid kodusel MM-rallil osaleda juba atmosfääri pärast, mis on sootuks midagi muud kui kohalikel meistrivõistluste etapil.“

Ott Tänak (Hyundai Shell Mobis WRT): „Korra peame enne Rally Estoniat veel Keenias ära käima, mis saab olema omamoodi väljakutse. Eesti, Soome ja arvatavasti ka Uus-Meremaa – need on kindlasti väga spetsiifilised rallid. Alustame Eestist, kus on kiired ja siledad teed ning veidi mägisem, üles-alla. Alati on need väga keerulised rallid olnud ja võib-olla sarnased Rootsile, kus samamoodi küll lume peal, kuid ikkagi kiired. See tahab autoga täiesti uut lähenemist saada. Eks näis, üritame palju ära teha, kuid hetkel on testid FIA poolt suhteliselt piiratud ja ega meil väga palju võimalusi proovida pole. Põhimõtteliselt tuleb algusest peale kohe täkke panna ja loota, et me tegime paremini kui teised.“

Georg Linnamäe (ALM Motorsport): „Ma arvan, et Rally Estoniale saame suhteliselt hea tunde ja tempoga peale minna, sest meil on kõvasti kogemust sellelt rallilt ning kindlasti proovime sel aastal näidata end kiiremast küljest. Ennustan, et eestlastest WRC2 klassis TOP3 kindlasti mina, pakuks ka Egon Kauri ja Gregor Jeetsi.“

Robert Virves (FIA JWRC): „Kuna Rally Estonia näol on tegemist kiire ja koduse ralliga, siis kindlasti ei saa JWRC klassis eesmärk olla kehvem kui poodiumi kõige kõrgem aste. Üritame selle nimel kõvasti vaeva näha.“

Gregor Jeets (Tehase Auto): „Ma arvan, et kui kõik ettevalmistused sujuvad ja õnn on meie poolel, siis kindlasti sihiks WRC2 klassis TOP5, kui mitte TOP3. Ma paneksin TOP3 samad mehed, kelle Georg sinna lisas.“

Jaspar Vaher (CKR Estonia): „Tore tunne on nii suurel rallil sõita ja sellest osa saada. Siinkohal suur aitäh Eesti Autospordi Liidule, et selline võimalus on olemas. Eeskujudeks on Robert, Georg ja muidugi ka Ott, kelle tegemisi jälgin.“

Rally Estonia on kolmandat aastat järjest FIA autoralli MM-sarja etapiks. WRC Rally Estonia 2022 sõidetakse hooaja seitsmenda osavõistlusena 14.-17. juulini Tartu, Otepää, Elva, Kanepi, Kambja, Peipsiääre ja Mustvee teedel. Ralli võistlus- ja meediakeskus asuvad Tartus, Eesti Rahva Muuseumis ja selle territooriumil ning stardi- ja finišipoodium asub Tartu kesklinnas Raekoja platsil.

The post WRC Rally Estonia on tänavusse aastasse kogunud parima praktika ja varasemad kogemused appeared first on Eesti Autospordi Liit.